En fjäril

När jag kom hem hittade jag denna jättefina fjäril i soffan

Hon va så stolt!

Inte lika roligt när den här urtaskiga mamman tvingade henne att tvätta bort det innan läggdags...
Försökte förklara att man alltid måste tvätta av sig smink på kvällen, även mammor...
Jaja, jag sa att nästa gång hon är på dagis kanske hon kan fråga om dom kan måla sig lika fint igen :-D

Annars är jag just inkommen från grannen. Har ett nytt motto "Hellre fet och brun än fet och blek" ;-)
Men det är ju SÅÅ skönt!!!
Ligga där i värmen och lyssna på lite musik och bara nollställa hjärnan!!!

Och om jag ska ha den minsta ynkligaste chans att ens komma liiite i närheten av Magnus, som blir brun av att va inne och veta att solen skiner ute!!! Orättvist!!! Så måste jag fuska lite ;-)

Nej, goa ni!

No e ä läggdags!
Att hä ska värö so svårt te skriva på Malungsmål! Det går ju inte!!! Man får ju inte till det! Det ser ju bara urknepigt ut ;-)

Kram och Gnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0