Julen 2011

Sitter med en kopp Jul Te med honung... kurerar mig...
Tänkte att jag skulle hålla vad jag lovat ;-)

Så här kommer lite bilder från vår jul ;-)
Bättre sent än aldrig va ;-)

Vi firade julafton hos mina föräldrar, vi var 17 personer som firade tillsammans!

Jag och Magnus hade diskuterat hur vi skulle göra med våra julklappar till barnen... våra barn skulle ju få så himla mycket om vi tog med dem till kvällens firande, så vi bestämde att dom fick öppna våra paket på morgonen!!!
Tomten hade lämnat paket både uppe i barnens rum under deras gran och nere under granen! Vilken Lycka!

Klapparna slets upp i en väldig fart! Så just den proceduren fick jag inga bilder på ;-) Det var bara Cilia som tog lite tid på sig och ville leka med sakerna innan hon fick nästa.

I hallen hade tomten lämnat dessa tre...


Gissa om dom var populära ;-)

Våran prinsessa ;-) "Mamma! Ta kort på mig och chokladtomten!"


Cilia var inte lika villig att bli fotograferad ;-) Undra vart tomten skulle med henne ;-)

När alla klappar rivits upp åt vi frukost, sen bar det av ner till Gammelfarmor "Mamma TÄNK så mycket paket gammelfarmor får, hon som e så snäll!!!" Ja, Ciara har så rätt så i sina funderingar... Hon blev naturligtvis jätte glad när vi kom. Paket fick hon oxå ;-)
Hon fyller 90 år i år! Vi fikade och pratade lite, sen bar det av hemåt för att fixa.

Vi körde en stressfri dag. Så himla skönt! Tog det bara lugnt! Lööövli!

Han hade lämnat lite paket hos mamma och pappa oxå ;-)


Och här är han! I egen hög person! Kom på spark med en fackla!

Cilia var totalt orädd och hjälpte tomten dela ut paketen. "Men mamma, det är ju Bengt" var det första Casper sa... "Ja, men tomten har många hjälpare vet du..." Hm... ;-)

Vi tittade på Kalle, så klart!


Vi lekte och busade hela eftermiddagen och kvällen!

Senare på kvällen hade tomten (som börjar på "V") varit hem till oss med ytterligare några paket!
Det finns ju "bobbar" och så finns det "BOBBAR" (Ja, vi kallar det bobb...)


Behöver jag säga att Casper var supernöjd! (Nu har vi ju till och med fått snö att åka på oxå!)

Pyssel-heaven

Ciara hamnade i pysselhimlen!

2 dockor i en sacco-säck ;-)

Cilia skulle ABSOLUT ha den med sig i sängen...

Ett paket till hade sparats hemma, det var för stort att ta med...

En (inte bilbana utan) skoterbana!

Som lyser i mörkret ;-)

Många många fina presenter! Tänk att både vi och barnen varit så snälla!
Tusen Tack till alla som var med!!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sabina

Så trevligt att få kika lite på hur ni hade det på julafton :-)

2012-01-08 @ 15:24:00
URL: http://anna-sabina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0