Lär mig aldrig

Varför städar jag ALLTID på fredagar?
Jag kom på mig själv, krypandes på golvet under köksbordet, plockandes leksaker, bestick, skräp, kläder... ja, man kan undra hur stort bod vi har och det undrade jag oxå!
Sen slet jag fram dammsugaren och dammsög så jag var helt svettig!

Varför kan jag inte lära mig att göra det på torsdagar så har jag fredag kvällen "ledig" för mys istället???

Det är inte så att jag städar medvetet på fredagar, att jag planerar in det, utan det liksom bara blir så. Det är väl den ynka lilla gnuttan av energi som finns kvar efter veckan som gått, bara måste göras slut på innan helgen förstår jag...

♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥

Nu till nåt helt annat!
Får era barn mardrömmar av...

Scooby Doo


Alltså, jag tycker nog inte att det är nåt riktigt bra barnprogram. Men jag tittade ju på det själv när jag var lite och tyckte att det var jätte bra!
Våra barn får i alla fall mardrömmar när dom tittar. Det KAN gå bra om dom ser HELA alltså i slutet får reda på att monstret egentligen var nån som klädde ut sig, men det är inte alltid dom förstår i alla fall, och det är framför allt INTE ALLTID dom har tid att sitta stilla och se hela...

Nej, från och med nu är det nog sluttittat på Scooby Doo för ett tag framöver.

♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥

Cilia är inne i en riktig "spökperiod". Hon kan inte sova på nätterna, har ont säger hon, vet inte om hon ligger konstigt och det är därför hon vaknar och har ont eller om oxå har börjat drömma mardrömmar, men redan!?
Men det är klart, varför inte?

Tre nätter i rad nu har hon varit uppe... sååå roligt så... *GÄÄÄSP* Men i natt tog Magnus med henne ner och la sig på soffan, tillslut hade hon somnat i alla fall. Skruttan... inte lätt när man inte kan sova...

Nej, nu ska jag gå och lägga mig en en renbäddad säng, Magnus fixade det när jag la barnen ;-)

Gnatt!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Emma

Scooby Doo är faktiskt skitläskigt! Mina USA-barn kollade på den Aloha-filmen hela tiden och där var det också en kille som klätt ut sig till ett monster. Det är nog inte så bra för små, nej.



Guuud vad fin Buddhan är!

2011-01-29 @ 12:16:32
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0