Att föda barn på landsbygden

Vårt närmsta BB, när vi fick våra barn, var Mora BB. 7 mil, ca 1 timmes bilfärd.
Nu har det lagts ner och närmsta BB ligger 16 mil bort, i Falun.

Den här artikeln handlar om hur det kan gå när man bor på landsbygden och ska föda barn.

Tack ock lov gick det bra denna gång, men nästa gång då???

Om detta hade hänt mig när jag fick Casper, så hade jag dött, på riktigt. Jag fick en bristning på livmodertappen och tappade 3 liter blod på den lilla stund det tog att komma ner (akut) till operationen från förlossningen!
Fy, vill inte ens tänka på det...

Tycker att detta är KATASTROF! När ska dom vakna och se verkligheten! Eller vill dom inte att det ska bo folk på "landsbygden"???
Det här är ju i alla fall ett väldigt effektivt sätt att skrämma folk som bor på landsbygden att INTE få barn!

Jag är VÄLDIGT glad att jag är klar med barnafödandet kan jag lova!

//Tite

Kommentarer
Postat av: magnus

Ja, om man skulle ta o flytta till en by med akut, iallafall på helgen! Skulle väl kunna tro det är det som gäller när man har småbarn iallafall!

2011-01-05 @ 11:27:23
URL: http://wirre.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0