Ta vara på tiden

Jag har gjort ett val.

Att gå ner i arbetstid nu när barnen är små.
Jag är så otroligt glad att jag KAN göra på det sättet, för det finns många som inte kan det i sitt jobb.
Vi får mycket mindre i inkomst varje månad, men jag tycker ändå att det är värt det.
Jag lämnar barnen (eller ska iaf, oftast är vi sena) vid 7 och hämtar dem strax efter 14/ 14.30. Det gör att vi har HELA eftermiddagen tillsammans, klockan är inte för mycket när vi kommer hem så man måste slänga sig till spisen och skynda sig att laga nån mat, utan vi kan ta det lugnt, leka ute ett tag kanske eller gå in och pyssla med nåt.

Eftersom vi får mindre i inkomst så kan vi ju inte hitta på så mycket genom att åka iväg, men måste man åka iväg nånstans hela tiden då?

Vi tar dagarna som dom kommer.
Gör det vi känner för.

Snart kommer det en dag när mina barn knappt vill se mig (kommer garanterat bli en sån där pinsam morsa som bara ska lägga sig i ;-) ), när dom inte alls vill sitta i soffan och mysa och kramas framför en Disneyfilm, eller sitta och bygga pussel eller läsa en bok. Och den dagen kommer allt för snabbt...

Barnen är bara små en gång, och dom växer upp allt för fort!

Ja visst kan dom vara små mini-monster, allt för ofta ibland faktiskt, men ändå...

TA TILL VARA PÅ TIDEN

//Tite

Kommentarer
Postat av: Vivi

Det är ett jättebra val du gjort,tiden går alltför fort snart har de vuxit upp och då är det försent att ångra sig. Kram

2011-02-04 @ 12:59:48
Postat av: Vivi

Det är ett jättebra val du gjort,tiden går alltför fort snart har de vuxit upp och då är det försent att ångra sig. Kram

2011-02-04 @ 13:00:20
Postat av: solan

Toppen!!! du kommer inte att ångra dej

Jag var hemma helt å hållet med Emma ett par år.

Jag frågade boa (Konsum var det då)om jag fick tjänstledigt men nej,nej...då sa jag upp mej!!!

Fick sen tillbaka jobbet efter ett par år.Jag var hemma med pojkarna åxå ända tills dom började skolan

De bästa åren i mitt liv.Men lite surt är det nu ...får så lite Pension.12år borta,Det är inget värt att vara hemma och ta hand om sina barn inte!!!Ha de bra nu å njut av barnen.Kram

2011-02-04 @ 18:43:21
URL: http://m-fors.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

finns ingen som ser tillbaka och tänker, jag skulle jobbat mera när barnen var små. Du gör absolut rätt :) ta vara på tiden! (säger jag som inte ens har barn :P)

2011-02-04 @ 21:37:44
URL: http://miameliin.blogspot.com
Postat av: Titti

Tack vad ni e snälla! Ja, det finns allt för många som måste jobba skiten ur sig fastän dom har små barn hemma, och sen inte har ork att hitta på nåt i alla fall när dom äntligen är lediga!

Nej, det känns helt rätt! Och som sagt, jag är jätte glad att jag har fått möjligheten att göra på det här sättet :-D !

Kram på er!

2011-02-04 @ 22:31:31
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0