Projekt: Lekstugan

En sak jag lärt mig när det gäller lekstugan är att ALLT som kan sättas fast, MÅSTE sättas fast!
Annars är det inte kvar där inne särskilt länge...

Hade gjort i ordning där inne förut, men...
Så här såg det ut innan jag började fixa... igen...





Det enda som fanns kvar där inne var en stol!
Ja, och en kraschad hylla...

Så här ser det ut nu...







Lite lekvänligare blev det väll i alla fall ;-)

Vägghyllan, satt i lekstugan från början, när vi fick den.
"Spisen" har jag gjort själv. Byggde om ett gammalt skrivbord, målade dit spisplattor och satte dit en skynke från en stuvbit som jag fått av svärmor :-)
"Lampan" är en gammal skärm som jag bara hängt upp i taket.
Telefonen är fyndad på loppis, klippte bara av sladden.

Väggarna har barnen målat så fint så ;-)
Dom får jag ta en annan gång... ville att dom skulle kunna leka NU!

Bestick, glas och kastruller fick Ciara när hon fyllde år :-D

Gardiner ska oxå upp... Hade gardiner där inne förut, men nu är det bara krokarna från upphängningen kvar... Nästa gång sätter jag fast dem med häftpistolen ;-)

//Tite

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad fint det blev i stugan =)

2011-08-02 @ 12:30:10
URL: http://livetochlitemer.blogspot.com
Postat av: Helene

Men vad duktig och pysslig du är! Jättefint blev det! :)

2011-08-03 @ 07:29:20
Postat av: Systeryster

Mysigt det blev! Är nog väldigt smart å sätta fast grjerna=) Kramar!!!

2011-08-03 @ 09:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0