Byter elbolag!

Igår fick jag ett brev... från kronofogden!!! Blev helt chockad! Och vansinnig när jag öppnade.
Hade fått krav från kronofogden på 1 (!!!), ja 1 krona!!! + deras avgifter på 800 kronor!!!  Alltså 801 kronor! Det var ränta från en gammal faktura som jag betalat, men missat att betala in en extra krona i ränta!
Dessutom fick tillgodo 323 kronor från samma bolag på den senaste fakturan, som vi betalt in för mycket!!! HALLÅ!!!!! Inte alla hästar hemma eller???? Man tycker ju kanske då att dom skulle ha kunnat dra av 1 krona från 323 kronor och så var det problemet löst, men nej då!!!

Ringde idag och fick prata med ett pucko! Så jag blev nästan bara ännu argare! Men om jag betalade in 801 kr så skulle kravet återkallas, JA tacka f*n för det!
Så, NU BYTER VI ELBOLAG!

Nu tar jag kvällen. Ska till Sälen hela dagen i morgon på "Värdskapsutbildning". Ska bli kul att se vad dagen har att erbjuda, kanske fler skulle behöva gå den, t ex "se ovan"...

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Marie

Det var det värsta!! Du har väl kontaktat dem? De måste ju ersätta dig! Får man fråga vilket bolag du bytte till? Är själv nämligen i just den djungeln nu...inte kul...

Kram på dig

2010-11-24 @ 09:01:36
URL: http://retromary.blogspot.com/
Postat av: Karro

Meen gud så fult gjort:-( Min mamma var med om nästan sama sak. Hon betalde FÖR mycket på en telefonräkning så därför stände de av henns telefon. Man undrar ju ibland:-( Förstår att ni byter elbolag!

Kram K

2010-11-24 @ 11:33:15
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilka jävla idioter! Ja, byt!

2010-11-24 @ 11:33:44
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: Titti

Ja, idioter är vad dom är!



Vi har "bara" bundit 6 månader, hos Alingsås energi. Det var dom som hade lägst för bindning på 6 månader.

Vi tänkte att det var lite dumt att binda längre nu mitt i vintern när priserna är så dyra, då kollar vi till våren/sommaren istället om priserna sjunkit lite och binder på längre tid då :-).



Vi gick in på elskling och jämförde priser.



Tack för era kommentarer! Det värmer :-)

2010-11-24 @ 20:32:25
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0