Bakeri bakera

Idag har vi bakat hela dagen! Började med stomp i morse, sen till gammelfarmor och bakade pepparkakor, i år tog vi bara med hälften av degen... mormor gör den själv efter ett urgammalt recept från just gammelfarmor. Dom är SÅÅÅÅ goda! Riktigt smör och grädde i dom ;-)
Resten bakade vi ut nu ikväll hos mormor.


Har ni sett Cilias "ta-kort-min"...


I gammelfarmors hus, där vi bakar stompen, är det så roligt att gå runt och titta. Det finns så mycket gammalt roligt, minnena bara ploppar upp från när man var liten... den här har alltid hängt i källartrappen, och gör så fortfarande...

skulle väl inte tro att den är till så mycket hjälp om det skulle behövas, men den är fin där den hänger.

Den här jätte fina kaffekvarnen ville farmor att jag skulle ha

Den är superfin!!! Jo, dammig och så, men den ska putsas, fungerar gör den oxå :-D

Nej nu goa vänner blir det sängen, Magnus ligger redan bredvid mig i soffan och snarkar, får se om han orkar följa upp ;-)
Förresten! "Farmor" som jag är måste jag ju meddela vad det blev, det blev 4 hanar och 2 tikar :-D Har kikat på bilder nu ikväll! SÅÅÅÅ underbart söta!!!

I morgon ska vi baka lussebullar och gå på julskyltning :-D!

Ha dé!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0