Sängbygge del 2

Ja, igår la vi alla barnen i vårt rum, Casper på en madrass på golvet, Cilia i resesängen och Ciara i vår säng, så att  vi skulle kunne va inne i deras rum och måla!!!

Först måste jag bara lägga in en bild på Casper och den skoter han köpte i lördags... han har tjatat att han vill visa Texas och Moa ;-) godingen...

Han e så stolt över den, bara det att styret gick sönder innan vi hade kommit hem från affären engång... Och när vi kom hem så kastade Ciara ner den för trappan så rutan for av... den lagade vi med plåstertejp (man tager vad man haver va...) men det höll inte så bra kan jag säga...

Här kommer fortsättning på sängbygget...

I mellanrummet där Magnus står ska jag göra en "mini-garderob" där barnen kan ha sina utklädningskläder, hattar, väskor... ja, sånna saker


Stommarna uppe


Casper tycker inte alls det ska bli kul med ny säng... ;-)


Första strykningen grundfärg gjord... men man ser ungefär hur det kommer att bli i alla fall :-D

Ikväll har vi grundat bägge igen, och jag har målat Caspers säng (den högra på bilden) en gång i den "riktiga" färgen.
Det kommer bli sååååå bra!!!
Emma och Victor har hjärntvättat oss tror jag, för hela tiden hörde jag Victor säga "mera färg, du måste ha på mera färg när det låter så...", och sen Emma "JA!!! Jag VET!!! Sluta nu!!!" hahahaha... kunde inte låta bli att skratta åt det.
Dom har varit på IKEA åt oss idag. Köpt ribbottnar, madrasser och trappstegar. HOPPAS vi hinner klart med dom i morgon!!! Eller ja, helt klart hinner vi inte, för Magnus har beställt bokstäver på nätet som vi ska måla och skriva deras namn ovanför ingångarna med, men nästan klara kan vi ju kanske bli i alla fall :-D

Idag har vi avtackat Jojje på jobbet. FY så tråkigt!!!! Kommer verkligen att sakna honom supermycket!!! Men det är väl så... bara att vänja sig antar jag...

Åh, mamma har varit in på operation idag, hon och pappa åkte halv sex/kvart i sex i morse och kom hem... ja, vad kan den ha varit, halv nio/nio nåt nu ikväll... heldag kan man lugnt säga... Allt hade i alla fall gått bra, och det är huvudsaken :-)

Nej, nu har jag gjort nog för dagen, nu blir det en dusch och sen sängen.

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Anna mamma till Clara

De kommer bli skit bra ju :-)

Jasså op va e de då?

Tur de gick bra iaf.. Natti

kram

2010-03-31 @ 01:30:21
URL: http://annahanell.blogg.se/
Postat av: kryck

Ser härligt ut!

2010-03-31 @ 07:35:57
Postat av: Emma

Vad fint det blir! Snart kommer resten av sakerna! :)

2010-03-31 @ 10:51:19
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: Karro

Vilka lyckliga barn ni kommer få när dessa sängar är klara!! Jättefina!!

Kram K

2010-03-31 @ 21:45:31
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0