Läggdags och lite funderingar...

Ja, nu e det läggdags.... Har redan lagt mig faktiskt... så smidigt med min rosa lilla älskling som jag kan ta med mig ;-)
Cilia vill inte alls sova ikväll... hon håller på att få fler tänder, så det är nog det som spökar, hoppas jag...

Idag flexade jag ut tidigare från jobbet. Magnus har varit uppe inatt oxå, så han e inte så pigg... tänk om det bara kunde få va bra nån gång!!! Längtar till den dag alla e friska igen... känns som att det var VÄLDIGT länge sen sist nu... Lagade mat när jag kom hem, sen gick vi ut en stund. När vi kom in var det dags för kvällsmat och sen läggdags. När barnen somnat åkte jag ner och handlade och pantade lite flaskor och burkar, 200 kr blev det, perfekt!

Igår på kursen pratade Räddningschefen lite om deltidsbrandmän, att dom sökte sånna. Blev lite sugen faktiskt.... men jag vet inte om det skulle funka riktigt med våra  tider... Man måste ju kunna komma ifrån när som helst. På jobbet skulle det inte va några problem, men det är när jag e hemma som det nog inte skulle funka... eftersom Magnus har så konstiga tider... När jag kommer att vara hemma så jobbar ju han oftast och då kan jag ju inte bara åka iväg hur som helst... Lite synd faktiskt, för jag tror att det skulle va väldigt... hm... lite fel att säga roligt, för det är väl aldrig till roliga saker man rycker ut, men ni vet vad jag menar... Kan ni tänka er mig som "brandkvinna" ;-)

Nej, nu säger jag god natt, får se vad morgondagen har att erbjuda :-)

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Karolin

Va häftigt att bli brandkvinna!! Synd att tiderna ska förstöra... Jag har oxå varit sugen på att bli brandman i flera år. Men sedan har något kommit ivägen(barnen);-). Få väl bli det när de är äldre!!!

Kram K

2010-03-17 @ 09:48:21
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com/
Postat av: Emma

Ja, du ville ju bli polis förut så varför inte brandman? :)

2010-03-17 @ 12:04:31
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0