Känner mig som en mördare....

Ja, fy.... vi kan ju ta det från början...
Hela vintern har vi haft möss inne, vi har hört dom och sett dom men inte fått tag på dom. Haft ute fälla (inte en vanlig, utan som en bur som dom springer in i, ramlar ner och inte kommer upp) men inte fått nån i den sen i höstas. MEN så igår när jag skulle gå och lägga mig hörde jag att det lät så konstigt i köket... trodde det var Filippa (vår papegoja) som höll på med nåt, men hon satt och sov, så hon var det inte... då kom jag på att jag skulle kolla fällan, och mycket riktigt...

Två stycken var det i den!!!! Små jätte söta.... Visste inte vad jag skulle göra, så jag gick upp till Magnus (som så klart hade gått och lagt sig) så fick han komma ner och släppa ut dom.... (ja, jag vet... UT...) dom skuttade runt i snön och va jätte glada (eller så hoppade dom runt för att det va så j*vla kallt... hm....) i alla fall... Jag gick och la mig, och låg och tänkte på dom där stackars mössen ute i snön... kanske skulle jag klä på mig och ta dom till skogen så dom kanske kunde hitta ett bo vid nåt träd eller nåt.... hur som helst så hoppades jag i alla fall att dom skulle ha sprungit NÅN stans och gömt sig eller nåt.... vad tror ni hände....
I morse när jag kom ut låg dom ihjäl frusna i snön alldeles bredvid varandra på samma plats som Magnus släppte ut dom på :-( Ååååååååå STACKARS SMÅ MÖSS!!!!!!!! Fy vilket dåligt samvete jag har!!!!! Ja, jag vet att det är "skadedjur" bla bla bla.... men endå!!!!! STACKARS SMÅ MÖSS!!! Magnus sa "ja, men det va så kallt så dom dog säkert fort"... och  "dom säger att, att frysa ihjäl inte e så farligt sätt att dö på", JA FÖR VEM HAR KUNNAT BERÄTTA DET DÅ???? "Ja, en gång så frös jag ihjäl och det va inte så farligt...." Jo men visst.... Men han ville ju bara att jag inte skulle ha dåligt samvete.... :-)
Jaja.... Magnus och barnen har i alla fall haft begravning för dom stackars mössen idag, och på jobbet har dom haft VÄLDIGT roligt åt mig kan jag säga.... tur att man kan roa nån eller hur ;-)

Magnus och barnen har varit ute hela dagen... detta har dom åstakommit...

Ett snögrottegarage och en snögrotta med gångar!!!

Gissa om dom har haft roligt!!!!!
"Mamma, grottorna e väl inte borta i morgon va?" frågade Casper innan han somnade ;-)

Nu har dom sovit ett tag, godingarna, och jag har förberett lite inför brukarrådet på måndag.
Hoppas att dom sover HEEEELA natten och LÄÄÄNGE i morgon (chansen är ju inte allt för stor, men man kan ju hoppas, eller hur ;-) ).

Ha en bra kväll!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha du e rolig :)

2010-03-05 @ 22:23:50
URL: http://annahanell.blogg.se/
Postat av: Karolin

Stackars små möss;-)

Vilka mysiga tunlar. Vi eller rättare sagt Jonas o barnen gräver oxå tunlar för fullt här på gården! Bäst att passa på för man ver ju aldrig om man får uppleva så här mycket snö någon mera gång!!

Kram K

2010-03-05 @ 23:33:39
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Karolin

Stackars små möss;-)

Vilka mysiga tunlar. Vi eller rättare sagt Jonas o barnen gräver oxå tunlar för fullt här på gården! Bäst att passa på för man ver ju aldrig om man får uppleva så här mycket snö någon mera gång!!

Kram K

2010-03-05 @ 23:33:58
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Systeryster=)

Mmmmmeeeeen!! Stackars mössen!!!!!!

2010-03-08 @ 11:28:53
URL: http://indralisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0