Kläder, kläder och åter kläder

Ja, jag undrar hur mycker kläder man har egentligen... Hela helgen har gått i klädernas tecken. Har inte gjort annat än tvättat och rensat känns det som! Men det är nåt som jag har haft hängandes över mig länge, så det är så skönt att äntligen börja ta tag i det.
I skrivandets stund har jag gått igenom och packat ner 4 flyttkartonger i storlekarna 50/56, 62/68, 98/104 och 110/116, då har jag inte ens börjat titta i Caspers och Ciaras byråar och lådor än... Allt detta är sånt som legat i påsar i "skrubben" i vårt sovrum som för övrigt är så proppad med saker att det inte ens går att gå in in där. Men NU ska det bli ändring på det ;-).
Sen har vi alla mina gamla kläder som oxå måste gås igenom, för tillfället har jag INGA kläder känns det som! Vad har jag haft på mig innan??? Jag har väl inte gått runt naken??? Fattar inget!

I lördags morse när jag kom in till barnen såg Ciara ut så här...



Hon hade tatuerat sig... naturligtvis... ÖVERALLT!!! På fötterna, i nacken, på halsen, i ansiktet, på magen, i naveln, på benen.... ja... ni fattar... Senare kom det fram att hon haft lite hjälp oxå... av en viss storebror...


När jag lyckats skrubba bort det värsta (allt är fortfarande inte borta) så bestämde jag att Ciara och jag skulle få lite "egentid". Det händer typ ALDRIG! Jag frågade henne om hon vill följa med mig och handla... "inte Cilia?" frågade hon... "Nej, bara du och jag", "Inte Casper" frågade hon... "Nej, bara du och jag, ingen annan" sa jag. Hon gick raka spåret ut till bilen och satte sig, där satt hon i tio minuter innan vi skulle åka ;-).
Det blev en jätte mysig shopping stund, för bara hon och mig :-D Och det var INTE sista gången kan jag lova, sååå himla duktig! Hon pratade och frågade och berättade hela tiden :-D
Det jag tänkte att vi skulle köpa, fastän hon visste det inte innan var detta...

En egen cykelhjälm och skydd, med Hello Kitty naturligtvis ;-) Hon var sååå stolt! Skulle absolut bära påsen själv fastän den nästan var större än henne ;-)

Casper fick...

Fyrhjuling med släp och en liten fyrhjuling på släpet. Han har lekt med dessa hela helgen. Han är så lätt att handla till ;-) Cilia fick en liten xyllofon som hon ploingar på :-)
Denna lördag blev det alltså inget godis utan annat... Dom är ändå inte så förtjusta i godis. Då gör vi så här ibland istället.

Idag fick jag jordens sovmorgon! Vaknade halv tolv!!! Kommer inte ens ihåg när jag sov så länge sist! Behövligt alltså ;-)
På eftermiddagen åkte jag och barnen ner till gammelfarmor. Hon fyllde 88 år i veckan och vi har inte hunnit vara dit. Jag ringde innan och förvarnade henne, frågade om hon ville följa oss till lekparken, hon blev jätte glad! Först gick vi ner på "Spelbutiken" och köpte glass, Casper och Ciara höll henne i var sin hand hela vägen dit :-), sen gick vi till Grönlandsparken och satte oss, och barnen fick leka. En riktigt lyckad söndagseftermiddag som han gå över i kväll innan vi var hemma.
Fick med mig lite kloka ord också som gammelfarmos morfar brukade säga "Har man inget humör så har man ingenting", detta kom på tal efter att Cilia visat upp sin "bästa" sida med sitt envisa humör... han menade på att det var bra att barnen hade humör, så dom inte var "menlösa". "Han sa inte mycket, men det han sa var bra" sa gammelfarmor om sin morfar... Nu MÅSTE jag ordna den där boken som hon och jag ska fylla i...

Vi har fångat 4 möss i helgen... köpte "vanliga" råttfällor, fastän jag är emot dom... men jag måste säga att dom är väldigt effektiva... Rätt som det är smäller det till och så hör man en massa sprattel :-P *fy*... Hoppas vi får ut alla nu...

Oj vilket långt inägg det blev... var inte riktigt meningen, men det blir väl så när jag inte haft tid att skriva innan i helgen.
Igår förresten, blev jag fast i "bröllopet" på tv så klart. Hade liksom inte tänkt att jag skulle titta, men det slutade med att jag hade på svt-play på datorn samtidigt som jag lagade mat, och sen kunde jag inte slita mig.
Ett stort grattis till detta vackra lyckliga par :-D!

Nu ska jag inte tjata mer ;-)

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: soloan

Hallå där!!!Tack för att du delar med dej,som du ju vet så gillar jag din blogg,ja såå mycket att jag önskar att du skriver här minst tre ggr om dan fniss

Härliga underbara ungar ni har.Klart Ciara ska vara tatuerad :)

Stor kram till er alla....

2010-06-21 @ 09:32:11
Postat av: Lillstrumpa

Hahahaha! Åååh jag skrattar så jag gråter! Sååå fin hon blev då! Både mamma och pappa är ju tatuerade så varför ska inte hon få? :D

88 år! Helt otroligt, jag ska åka dit och hälsa på när jag kommer hem sen.Hoppas allt är bra! Pussar och kramar!

2010-06-21 @ 17:48:39
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0