Hemma igen

Ja nu är vi hemma igen efter en riktig heldag som började med totalt kaos...
Det började med att min väckarklocka inte ringde!!! Kul... och barnen vaknade 9!!!! Så länge har dom inte sovit på jag vet inte hur länge! Hade tänkt att vi skulle åka senast 10, men så blev det ju så klart inte... och när vi väl kom iväg och kom ner till Malung så insåg jag att jag glömt påsen med paket till Texas!!! Alltså fick vi vända och åka hem igen...
Tror vi kom härifrån strax före 11, den tid jag trodde att vi skulle va framme på utställningen i Mora!!!
Skickade ett sms till Lars att vi var sena så när vi kom fram hade han fixat så att dom hade lagt undan nummerlappen och ordnat allt år oss. Jätte snällt!!!
Som tur va fick vi vänta en stund innan det var vår tur att gå in i ringen i alla fall så vi var inte så sena som jag trodde.

Om själva utställningen kan jag väl såga så här... Det är inte det lättaste för en studsboll att stå still och bli undersökt och bedömd av en domare, och sen springa runt i ringen (han skulle trava, men studsade mest ;-) ) när det är över 100 andra hundar som också står och tittar på och skäller och har sig ;-)
Själva bedömningen av Mario gick jätte bra! Han fick jätte bra omdömen; pigg och glad, mycket bra temperament, riktigt bra huvud med fina detaljer, bra nos och bett, bra hals, bra rygg, bra front och bröst. Det enda negativa var att han var urfälld i pälsen,  nähä... och att han var lite brant i sitt kors och som böljd av det underställda bakben.
Vi fick en 3:a i "betyg", det sämsta, och det för hans uppförande i ringen. Men jag är så otroligt nöjd, visste redan innan att det skulle bli problem i ringen eftersom vi ALDRIG varit på en utställning nån av oss, så det hade jag räknat med. Jag vet att han är världens finaste :-D
Vi fick träffa uppfödaren från Skelefteå också, mycket trevligt! Vi skulle höras på telefon framöver. Känns jätte bra!

När sen utställningen var klar åkte vi vidare till Borlänge för 5-års kalas. Det var så roligt! Barnen lekte och Pär hade fiskdam med dom. När kalasgästerna åkt hem åkte vi ner till Kvarnsveden och åt på restaurang hela gänget, 10 st var vi ;-) . Jätte mysigt, sen åkte vi hem igen. Casper åkte med mormor och höll henne sällskap i bilen. Nu sover nog alla utom jag...

Undrar hur läng tid det kommer ta innan mina skor torkar... det småregnade nämligen hela dagen i Mora, och utställningen var på Campingen i gräset med typ 2 cm vatten... Ciara hade i alla fall jätte skoj i alla vatten pölar :-)

Nu säger jag Gnatt!

Ha dé

//Tite

Kommentarer
Postat av: Åsa

Va kul med bra omdöme, trots 3an! Inte så lätt att lugna ner sej när allt är nytt och kul :)

2010-06-13 @ 22:28:06
Postat av: Anna

Bara anmäla sig till nya utställningar nu :-)

2010-06-13 @ 22:56:37
Postat av: Systeryster=)

Camilla sa att det såg inte alls så studsigt ut, hon tyckte att ni va jätte duktiga=) Tack för att ni kom en sväng på kalas oxå=) Kram kram!!!

2010-06-14 @ 20:51:42
URL: http://indralisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0