Trodde det va Magsjuka!!!!

I morse när jag kom ner kom Casper fram till mig, höll sig för magen och sa att han hade sååå ont i magen... "NEJ, HJÄLP INTE MAGSJUKA" tänkte jag direkt, och såg scenariot framför mig med tre ungar som hade magsjuka samtidigt!!! I alla fall gick han raka spåret till toan och spydde... men kräket va alldeles vitt och luktade... socker... eller godis.... (ursäkta detaljerna) jag frågade om han ätit nåt "Neeeeej" fick jag till svar, "Men tala om vad du ätit", "ALDRIG" säger han... ja, då vet man ju ATT han ätit nåt... det visade sig vara 8 (!!!) refiller med PEZ.... Inte konstigt det kom upp igen... Han har gjort samma sak en gång innan också, men då var det en påse ostkrokar som var offret.... Undra hur många gånger han ska göra det innan han lär sig ;-)

Blev en kombinerad frukost-lunch vid 11-12 med mackor och pannkaksrester idag, mysigt... Sen följde Casper och Ciara med Emma in till mormor och morfar en sväng, skönt att få mysa "bara" med Cilia lite.... händer inte allt för ofta...

Lite fyrhjulings åkning har vi också hunnit med, Casper har lärt sig sladda... han e så duktig att "styra upp den igen", fattar inte hur fort dom lär sig!!! Klättrat i träd och hoppat ner i snön e en annan ny favorit sysselsättning ;-).

Nu sover alla tack och lov... Cilia har somnat och sovit jätte bra sen Magnus slutade jobba kväll/natt, hon känner väl på sig att jag blir stressad och tycker det är jobbigt med den här läggningen när jag e själv, för det är det verkligen!
Det är nog de jobb-veckorna som e värst.... när han åker 15 och kommer hem 02.30 på natten... Men men, ett jobb är ett jobb... HOPPAS att han får tag på sin chef till veckan nu så han kan prata med honom om att va pappaledig!

Nu blev klockan så där mycket igen! Varför går tiden så himla fort när barnen somnat och man ska ta det lite lugnt..... nej.... sängen nästa!

Ha dé

//Tite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0