Gillar inte...

... när vi blir idiotförklarade!
Alltså på nyheterna pratar som om "nya lasermannen" eller vad dom kallar honom, han i Malmö som sköt flera personer. Nu har dom kommit på att han NOG (observera NOG) har en allvarlig psykisk störning! HALLÅ!!! NOG, har han NOG en allvarlig störning!?!?!?
Fattar ingenting! Det kan ju till och med jag räkna ut med röven att man NOG har en allvarlig psykisk störning om man går ut och skjuter folk! Undrar hur mycket dom har betalt som "kommer på" sånt! Sånt som vi "vanliga" människor kan räkna ut med röven!
Det skulle jag vilja veta!

Annars då... fick ett tips av Åsa som jag nappade på...
Jag och Casper åkte ner och köpte en gran (plast)... och lite glitter och kulor, till en EGEN julgran till barnen! Det blev mycket populärt kan jag lova :-D
Så Tack så väldigt mycket för tipset! Nu står den så fin och klädd på deras rumt. Tanken är att dom SKA få riva i den och klä den, hur mycket dom vill!

I morgon ska jag till Orsa på möte, ska bli skoj att träffa lite Mora folk som är konsulter :-)

Nu stickar jag... idiot eller inte, jag förstår i alla fall att man är störd om man skjuter folk!

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hhahah...ja visst är man störd, frågan är bara i vilken grad. Det är där nyheterna kommer in i bilden, dom förklarar sällan varför man säger allvarligt psykisktstörd, eller psykiskt störd eller som Mats Alm inte alls psykiskt störd.. Allt detta utreds på mycket speciella sätt inom psyk, sen vad det nu må visa så kan man utröna vad presonen passar bäst, rättspsyk eller fängelse och vilken typ av vårde personen i fråga ska ha inom psyk. Jag har ingen avsikt att idiotförklara dig, ville bara i all välmening hjälpa dig på traven att förstå detta fenomen lite bättre ;-)

2010-12-13 @ 23:36:06
Postat av: Titti

Tack Sabina! Jag förstår att du inte vill idiotförklara mig ;-) Tycker ändå att det låter så korkat när dom säger så :-)

2010-12-14 @ 08:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0