Omtumlande dag

Ja, idag har jag haft en mist sagt omtumlande dag...
Fick ett samtal på jobbet av en kvinna, som har kennel, som ville använda Mario till parning.
Hon ville komma och titta på Mario direkt, och komma igen i morgon.
Eftersom jag inte haft några planer på att använda Mario till avel/parning så har jag varken höftledsröntgat eller ögonlyst honom.
Det kändes inge bra i alla fall, och efter några samtal och stöttning ringde jag upp henne och sa att jag inte ville eftersom jag inte gjort dessa "tester" på honom. Hon hävdade att rasen inte krävde det och tyckte att det var tik-ägarens "problem". Men jag fick ändå inte till det.
Det kom så plötsligt! Från ingenstans liksom! Hon blev jätte irriterad... försökte argumentera för att jag skulle göra det i alla fall, men jag stod på mig och sa att "Om jag skulle använda min hund till detta så ville jag i alla fall veta att han var frisk först".  Hon blev jätte sur... jag tycker väl kanske att hon som uppfödare skulle bli glad om jag ville göra dessa tester på min hund innan man parade, så skulle ju både hon och jag veta att allt var ok... men men...
Så nu sitter jag här med halvdåligt samvete för att jag nekade henne när jag halvt lovat... men som sagt, jag gick på magkänslan och i detta fallet tror jag att jag gjorde helt rätt!
Tack till "B" som tog sig tid att prata med mig, och så klart till dig Systeryster för allt fix ;-)

Hoppas inte dom bussar nån på oss nu bara... dom har väl några bakom sig :-S

Nu ska jag nog gå och lägga mig känner jag... det blev mycket nu...

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Din hund ditt val! Hon får väl bli hur ur hon vill, skit i det!

2010-04-23 @ 23:52:55
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: Lena Johansson

Du handlade helt riktigt. Båda föräldrarna skall vara testade så att dom är friska. Bra att du stod på dig!

Mvh/Äppelblommansmamma

2010-04-24 @ 10:34:57
Postat av: kryck

Du gjorde så rätt Titti!

2010-04-24 @ 16:15:56
Postat av: Tess

Ett sånt samtal fick jag med för typ ett halvår sen. Den människan blev också sur när jag sa att jag inte var intresserad eftersom min hund inte är ögonlyst. (Han är HD-röntgad UA). Jag drog framförallt öronen åt mig när enda anledningen varför hon ville använda min hund var för att de inte är släkt. Inte en fråga om hur han är i lynnet eller någonting... Det tycker jag är oseriöst. Och precis som du så vill jag kunna stå för de valpar min hund är delaktig i att producera.



Jag tycker att du gjorde rätt val!!!

2010-04-25 @ 21:58:17
URL: http://fobhot332.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0