Rensning

Dagen har stått i rensningens tecken.

Vet inte hur, men plötsligt så bara infann sig lusten att röja!
Har sprungit ut och in som en dåre hela dagen känns det som!
Plockat undan vinterkläderna och skorna.
Plockat fram vår-och sommarjackor och skor.

Ut med mattor, dammsugit!

Ja, som sagt, vet inte vart det kom ifrån.
Vet bara att jag satt mig ner i fem minuter för en kopp kaffe, tittade ut i hallen och undrade vad f*n jag hade gett mig in på.
Det var kläder och skor ÖVERALLT!!!
Stora högar, säckar, kartonger både fulla och halvfulla.
Skridskor, skydd, hjälmar i alla möjliga och omöjliga former!

Mitt upp i allt såg jag att en kollega hade lagt upp en annons på fb, han ville sälja en cykel, en rosa jätte fin med stödhjul och cykelkorg! Slängde mig på telefonen, perfekt! Cilia fyller ju år snart! Toppen, då var det oxå fixat!

Tog tag i altanen oxå, när jag ändå höll på... skidor och stavar till förbannelse! Och bobbar, pulkor ja, you name it!

Medans Magnus fixade maten, smet barnen över till Gulli, som stod ute och stekte våfflor ;-)
Dom fick komma hem och äta en hamburgare i alla fall, sen fick dom gå tillbaka ;-)

Så ja, nu har vi nog välkomnat våren på riktigt! Räknar så klart med någon typ av bakslag med lite snö... men så är det ju...

I morgon ska Cilia till tandläkaren, hon är så mallig för det!!! Vårat lilla troll ;-)


Sen har jag konstaterat att det här med sommartid är ingen bra uppfinning!

Hur ska det här gå för en nattuggla!?!?! Klockan är ju tjugo i ett nu!!!!!!! Nej, det här går inte... Igår var den ju tjugo i tolv i alla fall!
Barnen är ju oxå helt speedade! Tror inte som somnade fören nio!

Jaja... inget att göra nåt åt i alla fall!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Vad duktig du är!! Fortsätt med rensningen :) Jag kommer hem över påsk förresten! :D

2012-03-26 @ 13:04:19
Postat av: Systeryster

Härligt!! Det är ju såå skönt när man e klar!! =) Kram på er!!

2012-03-28 @ 06:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0