...och julen varar fram till påska...

Som jag skrev i förra inlägget så plockade jag ju bort julkrubban idag... Insåg då att jag faktiskt har kvar en adventsstake... i köksfönstret... ja, bakom Filippa (papegojan)... Får skylla på att jag vill ha nåt annat att sätta dit innan jag tar bort den... blir så mörkt åt henne ;-)

Hm... Jo men visst, skyll på den stackars papegojan... Snart kan hon nog försvara sig själv... bara väntar på att barnen ska komma på att dom faktiskt kan lära henne prata ;-)

När vi fick henne kunde hon säga "pappa" och "smaka". Nu har hon lärt sig säga "hallå" oxå :-D!

Stod i köket och nån ropade "hallå"... "hallå"... innan jag fattade att det var hon!!!!

Men nu längtar hon nog mest till sommaren... så hon får va ute och flyga!

Hon "bor" inte ute på sommaren. Hon sover inne, men e det fint får hon va ute och flyga. Hon håller sig runt huset :-) Det bästa som finns är att bli duschad med blomspruta ;-) Hon gillar förresten att dansa oxå ;-)

Annars då... Ja, Cilia har haft feber idag oxå, så hon får va hos farmor i morgon. Tur vi har farmor :-)

Nu ska jag bädda ner mig... Mitt mål är att komma i tid i morgon bitti ;-) Ja, ni som känner mig vet hur svårt det målet kan va att uppnå!!!
Men, ett mål är ett mål... "Wish me luck" ;-)

Kram och Gnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0