Livskvalitet

Den här dagen har jag tankat... tankat energi... njutit av stunden, har låtit barnen styra (förutom när vi hämtade Casper hos farmor och jag hade gjort det ENORMA misstaget att ta fel bil så hans cykel inte fick plats... Förlåt Casper...)

Mina tjejer bestämde i morse att vi skulle äta frukost ute.
Det blev en frukostpicknick. Det måste ju va livskvalitet om nånting. Att kunna packa en ryggsäck, kliva utanför dörren och på fem minuter sitta mitt i skogen på en stock i solskenet och bara njuta...


Ciara döpte snabbt platsen till "Ekberget", det var ju ett berg och när vi kom fram ropade hon högt så det ekade runt oss i hela skogen... Alltså Ekberget! Så nu vet vi vart vi ska gå på våra picknickar framöver, till Ekberget naturligtvis.


Vi hade packat ner mackor, saft, kaffe, äppelbitar, chips ja en helt perfekt frukostmatsäck. "Men chips till frukost, vad är hon för hemsk människa!?" Ja, så hemsk är jag ;-) Men lyckliga barn oxå ;-)

Ett omkullfallet träd blev en flygande drake...
Några pinnar blev svärd...
En annan pinne blev en gungbräda...
En rotvälta blev ett perfekt gömställe...
Trädkronan på det omkullfallna trädet en superbra koja...

En helt fantastisk förmiddag!!! Önskar att alla kunde va så...

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Va mysigt!! Har tagit hårt på snön hos er oxå ser jag. =) Kram på er!!

2012-03-19 @ 09:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0