Det finns alltid nån som har det sämre "Fuck Cancer"

Jag får börja med att be så hemskt mycket om ursäkt för min URUSLA uppdatering här!
Helgen har försvunnit i en rasande takt och jag har helt enkelt inte haft orken.

Mina tankar har funnits på helt annat håll...

Tänk dig det här...

- Ett par som lever tillsammans, försöker bli med barn, de lyckas inte...
- "Hon" får diagnosen "hudcancer"...
- Hon lyckas besegra den och blir "friskförklarad"...
- I september hittar hon en ny knöl på ryggen, strax innan det har dom gått ut med det underbara beskedet att dom är gravida bf 20/3-2012!
- I november får hon reda på att cancern har spridit sig till levern och är obotlig. Medicinen som finns är för stark för gravida. Dom får tillstånd att testa en helt ny bromsmedicin, aldrig testad i sverige och aldrig i hela världen på en gravid kvinna.
- I kväll (ja, ikväll måndag!) har dom lyckats bromsa så pass att deras dotter Karin kommer förlösas med kejsarsnitt... 10 veckor för tidigt.
Hennes man har i allt detta sagt upp sig för att kunna stötta och hjälpa, dom lever på hennes sjukpenning!
Tänk er att inte ha en aning om hur lång tid du har med ditt barn!

Det här är helt sjukt!

En kollega berättade om denna familj i torsdags, dom bor i Sälen, och jag har knappt kunnat tänka på annat i helgen! Vi blev så berörda allihopa! Tårarna rann!

Min kollega och familjens vänner har startat en fond "Karins fond" (en läkare råkade försäga sig om att de väntade en dotter ;-) ) dit man kan sätta in en slant för att ge ett bidrag!
Vi håller på att samla på jobbet, det är det MINSTA vi kan göra!
Om någon skulle vilja ge ett bidrag så sätt in en slant till

"Karins Fond"
Bank: SEB
Kontonr: 5694 01 777 95

Kom ihåg att skriva vem gåvan kommer ifrån!

Vad ska jag säga? Det är så fruktansvärt!
Här har ni "dagens goda gärning" om nånting!

Här kan ni följa Anna på hennes blogg!

//Tite


Kommentarer
Postat av: Emma

Fy så hemskt. Jag skulle precis gå in och föra över, men jag behöver clearingnummer, tror du du kan ta reda på det?

2012-01-09 @ 20:44:24
Postat av: Emma

Fy så hemskt. Jag skulle precis gå in och föra över, men behöver clearingnummer. Tror du att du kan fixa det?

2012-01-09 @ 20:45:14
Postat av: Åsa

Usch...så ledsen jag blev. Tänk va...man ska aldrig ta livet för givet...

2012-01-09 @ 20:51:48
Postat av: Titti

Ja, det är så fruktansvärt så man kan inte ens föreställa sig! Ja, du Åsa har ju "varit där" så du vet ju lite vad det handlar om iaf...

Ang clearingnr så står det på SEB:s hemsida att det är de fyra första siffrorna i kontonumret.

Kram på er!

2012-01-09 @ 21:23:11
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/
Postat av: Karro

Guud va hemskt:( jag ryser när jag läser detta.. Är det ok om jag länkar detta vidare på min blogg?

Kram K

2012-01-09 @ 21:56:19
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Anonym

Självklart Karro! Ju fler som vill hjälpa desto bättre!

2012-01-09 @ 22:21:30
Postat av: Marie

Jag kommer länka denna även i min blogg...berör så fruktansvärt =(

2012-01-11 @ 11:39:23
URL: http://livetochlitemer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0