"Varför är du alltid glad"

Den frågan har jag fått flera gånger, speciellt av barn på skolan/dagis. Jag svarar att jag inte har något att va ledsen över. Alla ser vi olika på våra liv. Saker som har hänt oss, vårt bagage, har gjort oss till dom vi är och tagit oss dit vi är. Jag har kysst min 4 år gamla brors kalla kind farväl för gott. Jag har hållit mitt nyfödda döda lilla barn i famnen. Det är saker jag för alltid bär med mig. Dom minnena kommer aldrig att blekna eller försvinna. Men kan det va så att just dessa händelser formar oss ännu mera, gör oss till dom vi är? Jag kan inte älta det som varit. Jag måste se framåt. Leva det liv jag fått, så bra jag kan. Man tänker, grubblar, vrider och vänder på saker. Så är det. Vi vet alla vart det slutar, men inte hur vägen dit ser ut. Vi kan bara göra det bästa av det. Så ja, jag kommer fortsätta va glad, varför skulle jag inte. Kram på er

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Du är klok du <3

2012-02-22 @ 22:21:09
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Söta du! Så klok du är! Och så ödmjuk inför livet.

kram

2012-02-23 @ 06:30:55
Postat av: Titti

Så fint du tänker, du har helt rätt nu ser jag inte vad jag skriver

2012-02-23 @ 07:45:32
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/
Postat av: Systeryster

<3

2012-02-23 @ 08:07:37
Postat av: Therese

2012-02-23 @ 09:09:02
Postat av: Häxan

Blir tårögd :-) du e underbar !! Puss å kram

2012-02-23 @ 09:10:27
Postat av: Titti

Tack snälla söta ni för era kommentarer! Och kommentaren från "Titti" här ovanför är inte från mig, utan från min kära kollega ;-)STOR KRAM till er!

2012-02-23 @ 09:46:18
Postat av: Anna G

Du ar allt bra super du! Xx

2012-02-23 @ 12:37:47
Postat av: Helene

Du är en kämpe! Och så himla underbar!! tänk om ALLA hade den styrkan som du har!! Du är en av de allra finaste personerna jag mött! Tack för att DU finns! <3 <3

2012-02-23 @ 19:04:42
Postat av: Karro

Åh va klok du är! Och sååå fin du skriver blir helt tårögd!

Tack för dina ord!

Kram i massor K

2012-02-23 @ 22:33:48
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Kloka ord! Kan bara hålla med. Livet går inte att kontrollera, bara att förhålla sig till och precis som du skriver formas av. Jag tror att en hel del av hur man formas handlar om val, hur man väljer att förhålla sig, lära sig osv. Minnena finns där, saknaden, sorgen och kärleken som inte dör oxå, men även lärdomar bl.a. om att leva när man lever, njuta av dem man har omkring sig här och nu och att inte ta allt och alla förgivet. Så var glad när du är glad. Varför skulle du inte? Kram

2012-03-01 @ 04:15:24
URL: http://ninjasoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0