Nya kunskaper och konstigt tänk

Vilka lärorika dagar vi hade i Stockholm! En superbra utbildning! Lagom stor grupp med deltagare, vilket gjorde att alla fick möjlighet att prata, berätta, fråga, lyssna. Ja, det var helt enkelt super!
Nu är vi påfyllda med "säkerhetstänk" och hoppas att vi kan få igenom vissa förändringar på hemmaplan oxå ;-)

Men jag undrar VERKLIGEN hur det här med "kommunikation" är meningen att ska fungera!?
På tågen hem blev vi försenade på grund av ett signalfel... 35 minuter närmare bestämt...
Vi skulle ha väntat 20 minuter i Borlänge på bussen, så vi var 15 minuter försenade till den.
När vi var nästan framme ropar de ut i högtalaren att vi (9 personer) ska få åka taxi från Borlänge till Malung och 5 personer vidare till Sälen!

Hur kan det va bättre att skicka två taxibilar till Malung, varav en ska fortsätta till Sälen, än att låta bussen vänta i 15 minuter???
Inte konstigt att statistiken visar på "0" (noll) antal resenärer från Borlänge till Malung när dom inte inväntar tågen utan alla får åka taxi istället!!!

Ännu märkligare är att när vi kom fram till Malung hade taxichauffören "kört ikapp" bussen, så hade den kunnat vänta i 5 (!!!) minuter så hade alla Sälenresenärer kunnat hoppa på där!!! Men nej... Icke...

Bättre att köra "tomma" bussar genom halva landet!?!?

Nej, jag ska sluta fundera på det, för jag fattar verkligen inte!
Helt sjukt är det hur som helst!

Dagen har som vanligt gått i "hundranitti"!
Hinner inte riktigt tänka, bara följer "strömmen", som i tunnelbanan ungefär ;-)

Jag och Casper hämtade tjejerna som varit hos farmor sen i tisdags!
Ja, jag tror allt att Casper oxå "snakat" dom (som Cilia hade sagt).

Magnus jobbar hela helgen, så vi får väl se vad jag och barnen hittar på :-)
I morgon är det inlämning till "Barnloppisen" på söndag.
Jag har tänkt att jag ska lämna dit lite kläder... hoppas jag hinner fixa med det på förmiddagen ;-)

Kram och Gnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0