"No att"...!!!

Betyder "Nu igen" på Malungsmål för er som inte kan det ;-)

Jag brukar stå uppe på balkongen och lysa ner i skogen på baksidan av huset, där törs jag stå och spana för dit når ingen varg...
Jag hör hur det knakar till i buskarna...! Sen ser jag en till ficklampa komma från grannen...
Jag går ner och ut. "Han e jer no" (Han är här nu) hör jag min pappa säga... Alltså Shit! Vargen! Här nu!

Jag tog en egen ficklampa sen gick jag med honom och lyste i skogsdungen, om vi skulle se nåt. Livrädd, men ändå så nyfiken att jag inte kan låta bli! Och sen hade jag ju pappsen med mig, annars hade jag aldrig vågat ;-)
När vi smög runt där som bäst i mörkret, halvt livrädd, men nyfiken som få lyckades jag kliva på en boll! Blev så rädd att jag trodde jag skulle dö!!! Skrek till så jag skrämde nog halvt ihjäl pappsen oxå ;-)
Stackars pappa, han törs nog inte gå på spaning med mig fler gånger :-D

Skrattar så tåtarna rinner när jag skriver! Kan se oss där i mörkret :-D

Nej, nu ska jag snart sätta mig i gungstolen framför brasan... Måste fortsätta på min stickning...

Vargarna får klara sig själva ;-)

Ha dé!

//Tite


Kommentarer
Postat av: Emma

HAHAHA! Åh, jag kan se er smyga runt där!

2011-11-17 @ 08:13:24
Postat av: Klavacs

Vet du att jag skrattar oxå :-)

Tänker på när vi tittade på The Grudge 2 och Magnus kom hem från jobbet och vi fick skäll för att vi tittade på sånt vi inte klarar av , hahaha

2011-11-20 @ 07:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0