Jo då, jag lever ;-) Men jag är arg...

Igår var vi ute hela dagen när vi kom hem. Skyndade oss in och gjorde mat när Magnus kom hem, sen var jag iväg på visning :-)
Kom hem strax efter nio och hade jordens huvudvärk, jag brukar inte ha ont i huvet, eller nån annan stans heller för den delen ;-) så det var bara att gå och lägga sig... Man ska lyssna på sin kropp...

Idag har vi oxå varit ute... VILKET UNDERBART VÄDER!!!






Sol, sol, strålande sol...!!! GE MIG MERA!!!
Vi grävde fram gungan... Oj vad roligt dom hade med den! Tur att dom landade mjukt när dom ramlade av ;-)

Idag är jag arg... eller upprörd kanske man kan säga...
"Det pratas" i byn om att kommunen ska dra vatten och avlopp genom hela Vallerås, saken är den att dom kan TVINGA "oss" att koppla på oss, i alla fall på avloppet, om jag inte har missförstått det hela totalt... Det kommer att kosta VARJE hushåll ca 100.000:- HUNDRATUSEN!!! Hur kan det vara okej att kommunen kan TVINGA privatpersoner att ta lån på  hundratusen som sen ska betalas av PLUS att man får en avgift på vattnet eller avloppet till kommunen varje månad!?!? Jag tycker att det är HELT sjukt! Jag har inte köpt ett hus "här på landet" för att bli överkörd av kommunen!
I slutet på månaden är det "Vattenmöte" dit ska jag, och sitta bredvid pappa ska jag oxå :-P

Sånt här är det värsta jag vet, när man blir totalt överkörd och inte har nåt val!
Jag hoppas att det inte stämmer.

Nu ska jag strax bädda ner mig. Det var SÅÅÅ skönt att lägga sig tidigt igår! Det kanske blir en vana... hm... eller kanske inte ;-) Men ju fler gånger desto bättre så klart.

Kan ju hoppas att jag inte är lika irriterad när jag vaknar i morgon... Jag har svårt att dölja när jag är fundersam på nåt eller irriterad, det syns direkt på mig, så jag fick väl några frågor på jobbet idag hur det var ställt... "JO, det ska jag tala om...!!!!"

Ha en fortsatt bra kväll!

Gnatt!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Therese

Om jag inte har helt fel så tror jag inte att kommunen kan tvinga nån att koppla in sig på vattenledningen, men däremot kan man tvingas koppla in sig på avloppsledningen - av miljöskäl.



Av ekonomiska skäl gräver man såklart både vatten- och avloppsledning samtidigt och anslutningsavgiften är ett "paketpris".



Men du har ju en kompis en trappa upp du kan fråga! ;-)

2011-03-03 @ 07:25:10
Postat av: Emma

Det låter helt konstigt ifall de kan tvinga folk till det.. Ja, som sagt, möten är bra! Och möten är till för att man ska säga vad man tycker, gör det! Rätt ut!



Puss och kram

2011-03-03 @ 16:19:48
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0