Inspirerad till ny hobby!

I lördags följde jag och Ciara med Malin & c/o till hennes morbror Olle och hans fru Karin. Dom hade loppis så vi kikade lite och fick lite kaffe. När vi varit där en stund kom Moa ut med en filt och en kartong. Hon och Ciara bredde ut filten och satt och lekte i säkert en halvtimme! Efter en stund kom dom och visade stolt upp vad dom lekt med.... det var KLIPPDOCKOR!!! Karin hade laminerade, SUPERFINA, gammeldagsa klippdockor!!! Jag blev så inspirerad! Vad smart!!! Man satte fast kläderna mm med häftmassa!
Så... idag har jag köpt en lamineringsmaskin, och i flera dagar har jag suttit och letat klippdockor på nätet! Har hittat sååå fina!!!

Här kommer ett smakprov...



Bilderna är lånade av "Maggans Nostalgiska Klippdockor" En helt fantastisk sida med HUR mycket klippdockor som helst!
Dom är ju bara SÅÅÅÅ söta!!!
Jag blev helt såld!
Så nu har jag nog hittat mig en ny liten hobby :-D !!! Ska bli så himla roligt att börja!!!

Tänkte att Ciara skulle få de första jag gör, hon fyller 3 år på onsdag ju! STORA tjejen!!! Så det är bara att sätta igång!

Ha dé!

//Tite



Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad kul! Jag älskar också sånt där pyssel, så himla roligt! Ja, 3 år, stora tjejen! :) Puss och kram

2010-07-27 @ 11:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0