På "G"

Ja, jag känner att jag e lite på "G". För det första är jag väldigt "pysselsugen". Sydde gardiner till lekstugan här om dagen, sen ska jag sy skynken till barnens sängar, har ett jätte fint tyg som jag ska använda till Ciaras säng, måste hitta ett till Casper oxå...
Sen har jag bestämt mig för (håll i er nu...) att börja "gymma"! Malungshälsan har ett gym, ett halvår kostar 500:- som jag kan ta på jobbets "hälsopeng". alltså skulle jag betala 0:- för ett halvår :-D Kan det bli bättre? Ja, det kan det nästan, dom har öppet till 22 på kvällarna, vilket betyder att jag skulle kunna åka dit när barnen lagt sig, alltså utan att behöva få dåligt samvete för att jag inte är hemma med dom på kvällarna :-D ! Mamma och Vivi (min andra hälft på jobbet ;-) ) hänger oxå på, så då blir det ännu roligare!!!

Den här veckan känns det som att jag inte gjort annat än tvättat och diskat!!! Det finns verkligen inget slut på det!
Men i morgon tar jag en pause i diskandet och tvättandet och åker på lite shopping med svärmor och barnen! Alltså Casper och Ciara har växt ur allt dom har i sommar tror jag! Fattar inte hur fort dom växer! Det ska bli jätte roligt, hoppas det finns lite kvar på rea ;-)

Första inskolningsveckan är nu avklarad. Det har gått jätte bra! I dag fick jag lämna Ciara och Cilia efter fruktstunden på förmiddagen, och hämta dem efter lunchen, klockan 12. Ciara hade ätit jätte bra, Cilia hade inte ätit något alls! Det har nog ALDRIG hänt, att hon inte ätit när hon fått mat... lilla skruttan... sen direkt efter maten hade hon blivit jätte ledsen. Hon kom väl på (på riktigt) att jag inte var där... gumman... men det gick över ganska fort när jag kom tillbaka i alla fall.
Nästa vecka är det Magnus som sköter inskolningen och jag som jobbat. Det kommer att gå superbra :-D.

Systerysters kompis skulle komma förbi och hämta barnens regnkläder som hon glömde sist dom var här. Hm... undra om hon glömt det, hon var på väg till Borlänge från Umeå (tror jag hon bor i)... själv glömmer jag ju saker på väg ut till bilen, så det är väl förståeligt i så fall ;-) .

Ha dé!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0