Fy så äckligt!!!!

Ja, just nu är Mario förpassad till hallen... han luktar PÄCK kan jag informera er om...
Vi tog en kvällspromenad efter älven och gissa vad han lyckas hitta.... jo en stor hög med inälvor... som det naturligtvis inte gick att motstå att rulla sig i :-P *BLÄÄÄ* säger jag bara!!!! Och vilket himla bra ställe att lämpa av det på då!!! NOT!!!!
Drog fram vattenslangen när jag kom hem och duschade av honom, men det där lär nog sitta kvar ett tag. Tack och lov för att han har en ganska "snäll päls" som inte drar åt sig allt för mycket, men ändå!!!

Idag var jag så himla less på den här tjatiga maten (korv, köttbullar, makaroner fiskpinnar, mos köttfärssås....) som bara går runt runt runt att jag hittade på nåt HELT annat....
Coscos! Hm... började med att bränna vid en hel kastrull som fick kastas. Det var väl bra gjort! Kan inte ens koka coscos liksom ;-)
Slutresultatet blev i alla fall jätte bra! Coscos sallad med kyckling, fetaost, soltorkade tomater, cocktailtomater, oliver och lök, och sen en vitlöksdressing till så klart (hemmagjord naturligtvis ;-) ). Cilia åt tre portioner! Casper och Ciara åt nästan en var, så det var ju godkännt iaf.

Cilia vaknade och var jätte ledsen ikväll. Gjorde nåt som jag INTE brukar göra. Tog upp henne och la henne bredvid min i vår säng. Tänkte att efter tre dagar på dagis snurrar det nog mycket nytt i hennes huvud, då kan nog lite "mamma-mys-mitt-i-natten" aldrig vara fel ;-). Hon låg och pratade (på sitt eget obegripliga språk) jätte länge, så hon hade mycket att berätta, lilla gofisen (eller oooiiis, som hon säger) men nu ligger hon lugnt i sin säng igen :-)

I dag gick det så bra på inskolningen så jag fick lämna dem en stund, och i morgon ska dom äta där för första gången. Ragnhild skulle laga pannkakor så det kommer garanterat gå bra :-D

Gnatt!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Uuuuääähh, du får shamponera honom regält!

Åh lilla stumpan, klart det är mycket att ta in! Nu blev jag förresten sugen på sallad jag med..

2010-08-25 @ 23:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0