KOMET

Ikväll har vi varit på andra "KOMET-träffen"
Alltså jag blir bara mer och mer övertygad om att ALLA, och då menar jag ALLA, föräldrar skulle behöva gå en sån här föräldrautbildning. Ja, inklusive dom som redan kan och vet allt ;-)

Man får så mycket "verktyg" till att kunna hantera vardagen, konflikter, sätta gränser, hur man bemöter på rätt sätt, vad man ska fokusera på och vad man INTE ska fokusera på.
Och vi är en helt underbar grupp!!!

KOMET-tänket kan man enkelt sammanfatta med en mening "Det barnet får uppmärksamhet för, kommer det att fortsätta med", så får barnet bara/mest uppmärksamhet för dåligt beteende kommer det att fortsätta med det, får det mest uppmärksamhet för BRA beteende kommer det att fortsätta med det. SÅ  ENKELT ÄR DET!

Och jag kan lova, DET FUNKAR!
Det är vi levande bevis på.

Vi har nu kört det här en vecka och ärligt talat, jag märker skillnad! Redan! STOR SKILLNAD!
Den största och viktigaste förändringen har jag gjort hos mig själv, man måste ju börja med att förändra sitt EGET beteende om man vill kunna påverka/förändra andras...
Jag fokuserar inte längre på det "negativa" barnen gör, utan på det positiva! Och bara det gör en ENORM skillnad, att gå runt hela dagarna och leta efter bra saker som dom gör, gör att JAG blir gladare och mår MYCKET bättre!

Tänk va! En så himla enkel sak! Det är helt otroligt!
Jag är så otroligt glad att vi går den här utbildningen, den kommer att förändra vårt liv.
Jag vet, det låter töntigt och bla bla bla, men DET ÄR SANT!



Nej vet ni vad, nu ska jag bädda ner mig, är SUPERTRÖTT!!!
Magnus har tvättat i två dagar :-D helt underbart!!! LOVE!!!

Förresten, Casper har "slutat" med napp, eller han tror att vi tror att han har slutat... hänger ni med ;-)

Han skulle sluta när han fyllde 6 år, han fick ha nappen för sista gången på sin födelsedag, men redan kvällen efter, ville han "BAAAARA ha den en sista gång", men nej. Nu hade vi bestämt att det var så... hm... trodde jag jag, jag vet att han har smugglat ner en och gömt i sin säng, men han tror inte att jag vet det... hm... jaja... Jag vill inte bråka om det... "Man väljer sina strider" vet ni ;-)

Ha nu en riktigt bra kväll!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Titti jag håller HELT med dig!

ALLA, verkligen ALLA, borde gå komet.

Jag är också så himla nöjd över att fått tillgång till verktyg. Vi märker också en enorm skillnad här hemma - och det är såååå befriande! För alla parter!

Ni kommer få en härlig vår!



Kramar

/// F

2011-02-16 @ 22:46:17
URL: http://mobykulla.blogspot.com/
Postat av: Emma

Guud vad skönt att det fungerar! Häftigt att man kan påverka och påverkaS av det så mycket, på så kort tid till och med! Måste kännas jättebra.

2011-02-16 @ 23:08:17
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: solan

I morgon ska jag ha Adam....Då ska jag anamma det du sagt.Försöka i alla fall.Kram och lycka till ....

2011-02-16 @ 23:39:19
URL: http://m-fors.bloggplatsen.se
Postat av: Systeryster

Jag ska göra en intresse anmälan till komet. Får se om det blir nån utbildning=) Kram!!!

2011-02-17 @ 14:39:09
Postat av: Karro

Måste oxå kolla upp om de finns någon sån kurs här nere. verkar ju superbra!! Kan behövas om man säger så;-)

Kram K

2011-02-17 @ 18:58:08
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Titti

Ja, det känns så himla bra!

Gör det, kolla upp om det finns hos er, eller anmäl intresse så kanske dom tar dit det!

:-D

2011-02-17 @ 20:39:54
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/
Postat av: emma §

superfin blogg =) ! <3

2011-02-17 @ 20:50:46
URL: http://typemmasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0