Vivi & Bertil, sushi och svininfluensa

Ja, när vi var ner på dopet så glömde vi Vivi och Bertil!!!! Hemska tanke!!!! Vivi är Ciaras docka som hon alltid sover med (döpt efter Vivi Paulsson på mormors jobb) och Bertil är Ciaras vita nalle som hon fick av ambulanspersonalen när hon blev dålig förut, också han ska alltid vara med i sängen... Men som sagt, lyckades vi glömma både Vivi och Bertil hemma... Som tur var fick hon låna en docka av Moa, och det gick faktiskt hur bra som helst :-D

Nu har jag äntligen fått mig en sushi-dos igen. Fick passa på att äta när vi var i Stockholm, finns ju inte att få tag på här ju, jo iof färdigpackade på hemköp... men nej tack, då kan jag nog hålla mig... Sist jag åt det var när jag och barnen var till Lisa och hälsade på, då kunde jag inte hålla mig längre... Det är så himla gott!!!

Idag har jag sytt ihop Ciaras gamla spjälsängs skydd, det var helt sönder-rivet, men jag sydde mig mer i fingrarna än där jag skulle sy tror jag.... Cilia har ett täcke ihoprullat runt huvet, men nu när jag äntligen fått fingrarna ur ska hon få det här istället :-D.

Angående svininfluensan så tackade jag idag nej till att vaccinera barnen när BVC ringde. Eftersom jag inte själv vill så känns det inte så bra att spruta i barnen det heller... Tycker inte att det känns nå bra med allt det här. Jag tycker att det känns som att dom inte riktigt vet vad dom håller på med. Ena dagen ska alla ha lika stora doser, nästa ska barnen ha halv, sen får bara barn över tre år vaccineras, sen från 6 månader, sen tillbaka till tre år igen... Nej, när dom vet vad dom håller på med och inte håller på och ändrar sig hit och dit, då kanske...

Nej, nu blev klockan så där mycket igen... fattar inte att tiden går så himla fort på kvällarna när man äntligen får lite "egentid"... men men, det är väl så...

Ha dé!

//Tite




Kommentarer
Postat av: Anna

Har vaccinerar de "bara" riskgrupper, diabetiker, astmatiker etc - tycker ocksa det kanns "fel" att alla lander gor olika och rekommendationerna andras hela tiden!

2009-11-17 @ 23:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0