GRATTIS till Världens BÄSTA CASPER!!!

imag0508 (MMS)

7 år!!! Vart i hela friden tog dom åren vägen??? Konstigt att det bara är barnen som blir äldre och inte en själv ;-) Vi började dagen med skönsång och fika på säng ;-), Magnus fick i alla fall sova några timmar innan jag väckte honom ;-) En mycket glad kille fick öppna några paket, resten sparade vi till eftermiddagen så att tjejerna oxå fick va med :-) När jag hämtade Casper på fritids fick vi fika där med! Supergoda muffins som Casper dekorerade med grädde, strössel och gelehjärtan!!! Hemma väntade kalasgäster och mer fika... har inte gjort annat än fikat idag känns det som ;-) Skype med lillstrumpa som sjöng så fint så, och samtal från Systeryster med familj som oxå sjöng så fint :-D Massor med paket till en jätte glad och nöjd kille :-) Tjejerna följde med farmor hem igen. Känns riktigt, riktigt konstigt att bara ha Casper hemma. Det är både skönt, samtidigt som man saknar dom nåt förfärligt! Konstig mix av känslor. Men det är för deras skull... att jag ska slippa slita upp dom på morgonen för att skjutsa ner dom till farmor, och jag vet ju att dom har det hur bra som helst och är supernöjda ;-) Casper och jag har alltså haft även denna kväll HELT för oss själva! Vi har tittat på "Mot alla odds"... när det började sa Casper "Mamma, jag törs inte titta på det här!" jag frågade varför!? "Det är en massa armlösa gubbar! Det är läskigt!" Hm... viktigare än någonsin att ta upp ämnet att man inte är läskig eller farlig eller elak bara för att man ser annorlunda ut! Vi satt klistrade och massor med frågor kom upp. Tänk vad helt otroliga dom är!!! När det var slut letade jag fram programmets hemsida och vi tittade igenom intervjuerna med deltagarna, vad som hade gjort att dom såg ut som dom gjorde, hur deras dagar såg ut! En helt trollbunden Casper tittade, lyssnade, riktigt SÖG in allt! Tror han lärde sig massor, det kändes så. Man ska inte ge upp. Man kan göra vad man vill i hela världen, bara man bestämmer sig! Tänk om jag oxå kunde leva mer efter det... Tackar för en superbra dag med en extremt nöjd 7-åring som tackar så mycket för alla gratulationer :-) Det sista han sa innan han somnade var "mamma, kan du berätta igen om den där branden..." (Han menade "Göteborgsbranden", så nu kommer han säkert drömma om bränder i natt...) Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0