"En mördare här"

Förstår inte vart alla finner orken!
Själv har jag tappat den helt!

Finns HUR mycket att göra som helst här hemma... men... jag orkar inte!

Magnus jobbar och sliter, inne på sin andra kväll/natt vecka på raken... han ser vi inte på dagarna, en stund på morgonen bara när barnen sitter bredvid honom i soffan.
Men nu är det vara en dag kvar för honom. sen får han långhelg :-D

På fredag kommer MOA!!!
Vi LÄNGTAR kan jag lova!!! Ska bli så skoj!

Det snackas just nu om en man som rört sig runt och på en (vad jag vet) skola här i kommunen, tagit kort på barnen tydligen... Försökt locka dem till sin bil.
Polisen hade kört iväg honom men dagen efter var han tillbaka igen.
Extra rastvakter sattes in även på andra skolor. JÄTTE bra att det tas på allvar tycker jag!

Har pratat EXTRA med barnen om det här att inte prata med främlingar, sånna man inte känner eller vet vem är.
"Men mormor och morfar vet vi vem är" säger Ciara...
Så nu har vi fått gå igenom det här med vad/vem någon man känner kan vara...

Tror minsann att jag ska damma av en Nalle Puh bok jag har med en saga om att inte prata med främlingar... kan bli lite lättare att förstå för dom små liven ;-) Brukar läsa den lite då och då... och nu är ju ett ypperligt tillfälle!

Casper lyssnar med ELEFANTÖRON på dom större barnen på skolan...
"Mamma! Vet du! ****** sa att det har varit en mördare här!!! HÄR!!!"
"Nej, det har det inte alls det"
"JO! Han sa det! Varför var annars polisen på skolan då!?!?"
Dom hade varit där och informerat om "mannen" som vad jag vet inte är nån mördare ;-) Men det är så lätt att det uppfattas så fel av dom små.

Hoppas han försvinner från kommunen, SNABBT!
Finns säkert nån som kan jaga iväg honom...

Nej nu är jag så trött så ögonen går i kors!

Blir (på riktigt) en TIDIG kväll ikväll!

Jo... på riktigt!

Måste...

Gnatt!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0