Dagens (eller världens) RIS

Vad ska jag säga...
Sämre service får man leta efter!

Dagens RIS går till Bussgods i Malung för USEL service!

Skulle för första gången skicka paket med Bussgods, till Borlänge, och jag säger bara det där bussgods kan dom stoppa vart dom vill!

Kom dit, fick vänta i kö en stund, kommer fram till luckan "Har du ingen lapp" säger han...
"Nej, jag har aldrig skickat med bussgods så jag visste inte att man skulle ha en med sig!" sa jag.
Men det var inga problem, han skulle göra en lapp.
Han fyller i alla uppgifter  som behövs, mina och mottagarens, ska precis skriva ut lappen, då kommer busschauffören...
"Har vi nåt till Borlänge" säger han.
"Nej (!?) svarar han i luckan"
"Jo men det här ska till Borlänge" svarar jag, "hinner det med?"
"Jo..." börjar chauffören
"NEJ" svarar han i luckan snabbt! "Det hinner inte med"
"Va? Gör det inte?" svarar jag förvånat
"Nej, det hinner inte med" svarar han i luckan
"Men skämtar du med mig? " klämmer jag fram
"Nej."
På måndag skulle det komma fram!
Fattade inget, chauffören stod bredvid mig, jag hade kunnat ge honom paketet i handen direkt! Men nej...
"Menar du allvar?" sa jag, och ja, det gjorde han.
"Men då tar jag mitt paket och åker själv till Borlänge med det då" sa jag och tog mitt paket och gick!

HALLÅ!!!!
Vad då service!?!?!?

Var så upprörd så jag kokade när jag kom till jobbet igen.

Ringde huvudkontoret för Bussgods och fick prata med chefen där.
Hon fattade ingenting!
Sa att jag inte tyckte det var ett bra sätt att bemöta sina kunder, VAF*N han stod ju bredvid mig.
Hon skulle kolla upp det och återkomma...

Senare på eftermiddagen ringde "han i luckan" upp mig och frågade om jag hade ringt och pratat med hans chef... Ja, det har jag gjort sa jag.
Ja, hon hade ringt och skällt ut honom för att han behandlade deras kunder på det sättet... ja, tacka f*n för det!
Kommer inte ens ihåg om han bad om ursäkt eller om han bara förklarade bort det med att det var ont om tid, (15 minuter enligt klockan, 5 minuter enligt hans bortförklaring).

Sen påpekade han igen att jag inte hade en färdigskriven lapp med mig, men HUR ska man kunna veta det då?
Stod inget om det på hemsidan att man skulle ha en sån med sig!

Fick tipset av honom att åka till stationen och se om det gick nån buss till Borlänge, då kunde jag flirta med chauffören så kanske han kunde ta det med sig direkt (!?). Men hade jag vetat det så hade jag väl kunnat flirta med chauffören när han stod bredvid mig på Bussgods, eller!?!?!?

Nej BUUUUU säger jag bara!

Vilken miss av dom, tänk vad glad jag hade blivit om dom bara hade tagit emot mitt paket, då hade jag strött lovord över dom och nu blev det så här istället...

Shame on you!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Viviann Persson

Det kanske var bra att detta hände, så att detta tas upp,för så får det absolut inte gå till, du var säkert inte den första heller.Hoppas att han får skämmas riktigt, och får en läxa i VÄRDSKAP

Kram och hoppas att ni får en bra helg

2011-10-22 @ 09:57:57
Postat av: anna-sabina

förlåt men jag fnissar lite. inte för att ditt paket inte fick åka med utan mer åt det jävligt dåliga bemötande.känns mycket som maktgirighet för att man kan bestämma om något. tyvärr hamnade inte människan mer än på bussgods i näringskedjan och kan endast bestämma om paket. fnissar ännu mer åt att jag känner igen mig själv en smula i ditt handlade, du sansade dig och gjorde det rätta. jag hade nog mer bränt däck på parkeringen och verkligen åkt som en tok före bussen till borlänge och sen skickat fakturan på bensinen till bussgods. för att du handlade på det enda rätta sakliga sättet så ska jag som belöning verkligen berätta din historia vidare, speciellt för de som väldigt ofta skickar saker med bussgods. Sådana som kan ha en del affärer för sig på Tradera tex :-D

disco rules !

2011-11-16 @ 00:23:02
URL: http://anna-sabina.blogspot.com/
Postat av: Titti

Ja visst var det sjukt! Tack! Ja, det kan behöva komma fram vilka nötter det finns ;-) Yes... Disco is the shit ;-)

2011-11-16 @ 21:22:07
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0