"Gissa bajset"

På bolibompasidan finns ett spel som heter "Gissa bajset" Ni kan ju gissa om det är populärt här hemma ;-)

Idag satt Ciara och spelade, dom beskriver bajset och sen ska man trycka på ett djur av tre som visas i rutan, vilket man tror det var som bajsade, givetvis med perfekta bajsljud till och allt ;-)
Rätt som det var utbrister hon
Ciara- "JA! Ja hade jätt! De va en GÅT :-D!!!"
Jag och Magnus i kör typ- "En vad då sa du...?"
Ciara- "En Gåt"
Casper- "Men mamma, VAD är en GÅT???"

Det visade sig att en "gåt" var en tjäder ;-)

Tjäder eller gåt, det är frågan...

Efter en stund...
Ciara- "JA!!! Jätt igen! Det va en snigelkott!!!"
Förra gången var "snigelkott" en kanin

Snigelkott?

Den här gången var det en

Igelkott eller snigelkott...?

Jag har aldrig sett en igelkott... finns det ens här uppe? (Intresseklubben antecknar ;-) )

Nu sover barnen och jag ska ta det väldigt lugnt resten av kvällen...

Förresten så ser det ut som att jag ÄNTLIGEN får pengar från Försäkringskassan i morgon, det är från när jag var hemma med Ciara när hon hade vattkoppor... (8 dagar, det är ett ganska stort avdrag från den lönen jag skulle fått då och inte får fören nu!) Helt sjukt! Undra varför man inte får ränta på dessa pengar när dom är försenade? Om man själv är sen med nåt så ska det betalas ränta direkt, men inte här inte...

Ha en bra kväll!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Patricia

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2012-03-18 @ 19:10:54
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Rebecka

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

2012-10-12 @ 11:13:58
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0