Varm smörgåstårta

Här kommer receptet på varm smörgåstårta som jag fått förfrågningar om...



Varm smörgåstårta 150 grader, ca 15-20 minuter (eller tills tårtan är genomvarm)

9 landgångs skivor (3 lager) eller motsvarande i vanligt formbröd (jag brukar ta två påsar landgångsbröd)

Lager 1:
2-3 hackade tomater
1 hackad gul lök
2 msk grädde

Lager 2:
2 msk smör
150-200 g mjukost
1 paket hackad rökt skinka
3 msk klippt dill (brukar använda fryst)

Lager 3:
4 hackade hårdkokta ägg
10 cm hackad purjolök
3-4 msk majonnäs

Ovanpå lager 3:
skivade tomater (så det täcker tårtan).

Ovanpå tomaterna "Gegga"
:
1 vispat ägg
2 msk majonnäs
2 hårt vispade äggvitor
salt och peppar


~ Rör ihop de olika lagren i olika bunkar.

~ Varva bröd med rörorna, lager 1 är alltså det understa lagret på tårtan osv.

~ Lägg till eller ta bort ingredienser efter tycke och smak.

~ Jag brukar ha lite salt och peppar i alla de olika rörorna.

Smaklig måltid!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Mums! Det måste vi testa vi något tillfälle! Tackar! =)

2011-01-05 @ 10:49:58
URL: http://retromary.blogspot.com/
Postat av: solan

Mums...den ska jag prova.

2011-01-05 @ 10:50:38
URL: http://m-fors.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0