Tänk efter före...

Ja, vad ska jag säga... Det som hände Casper...

Jag är så OTROLIGT glad ATT han berättade för oss! Tänk om han gått och funderat och burit det inom sig bara!
Eftersom han sa det, så förstod han och kände han ju att det som hänt inte var rätt!

Jag var så arg när jag gick och la mig igår! Visste inte vad jag skulle göra! Hur jag skulle hantera det!

Ville ju inte göra honom rädd eller ledsen, för det var inte hans "fel"!
Jag förstår också att dom är inne, eller på väg in i, en väldigt "nyfiken-på-kroppen-fas" MEN DET FINNS GRÄNSER!
Och det här är, enligt mig, INTE okej!

FAN OXÅ! ***** unge!
Eller ***** föräldrar kanske man ska säga? Eller vart får barn i den här åldern sånna saker ifrån?
Det kommer ju inte från ingenstans, eller?

Ja, jag tog det naturligtvis med personalen direkt! Och fick väldigt bra respons.
Sa som jag tyckte att man kanske borde hålla ett extra öga på den berörda, att han kanske inte borde leka ensam med de andra barnen... Var det hårt? Men jag tycker inte det! Tänk, nästa gång, vad händer då?

Nej, TÄNK EFTER FÖRE, vad era barn får se!
Jag förstår oxå att man inte kan undanhålla allt från dom i all evighet, men herre gud! Dom är ju bara barn!

//Tite

*Jag har reviderat texten då någon lärt sig läsa väldigt bra på slutet, men grundtanken med inlägget finns kvar...
Undrar du något så fråga!*

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej, jag tycker verkligen inte det var hårt. Som sagt, någonstans kommer det förmodligen från, och berör det andra barn borde han nog fan hållas under uppsyn.

2011-01-18 @ 22:14:54
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: Annika

Men herregud Titti,absolut inte för hårt av dig..vet inte hur jag hade reagerat...va gör man när något sånt händer...stå på dig!

Kram

2011-01-19 @ 09:05:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Therese

Det är DIN blogg - DU bestämmer innehållet och drar DINA gränser. Gillar man inte det man läser kan man klicka sig vidare till nån annan sida.



Punkt.

2011-01-19 @ 12:42:28
Postat av: Titti

Tack för era kommentarer!



Ja, jag tycker ju att det borde va så... man kanske inte behöver ha högläsning för barnen innan man själv läst inlägget, om man nu har det ;-)



Jag står för det jag skriver, annars hade jag inte skrivit det.



That´s me! Like it or not

2011-01-19 @ 12:54:57
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Undrar ändå om inte vissa saker inte bör "ventileras" i en blogg som din...Måtte sprida MYCKET oro,snack och spekulatioer på liten ort där alla känner alla...Självklart att ta upp det med personalen och ta de ens barn säger på allvar, men det tycker jag räcker till att börja med.

2011-01-19 @ 23:04:18
Postat av: Anonym

2011-01-19 @ 23:04:59
Postat av: Titti

Jag förstår att det kan väcka stor oro. Det väcker oro hos mig. Jag menar inte att personalen inte gör sitt jobb, för det gör dom. Men det kanske behövs mer personal, för att fylla allas behov.

2011-01-19 @ 23:10:26
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0