Komet

Idag har jag anmält mig och Magnus till en föräldrautbildning i "Komet", tänkte att det kunde va bra att få in lite nytt tänk... som inte innehåller lika mycket tjat och gnat som i dagsläget ;-)

Känner mig som jordens tjatkärring!
"Hoppa inte i soffan, klättra inte på bordet, stå inte på stolen, gör inte si, gör inte så!"
Det är typ det enda som barnen får höra hela dagarna!
Vad jag förstår är den här utbildningen inriktad på att fokusera på det positiva istället för det negativa!
Ska bli jätte spännande!
Jag skrev att jag har anmält oss båda TVÅ, tror att det är jätte viktigt att BÅDA får samma tänk, så att inte den ena är kvar i det gamla och den andra försöker köra det nya...

Nu ska jag snart bege mig.
Ska ha ljusvisning  :-D alltid lika roligt!

Roligt att plocka fram en del nya saker! Allt hann inte komma dock, men det blir nog bra ändå ;-)

Ha en bra kväll!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Karro

Känner igen mej... Skulle oxå ehöva gå på en sån kurs...;-)

Kram K

2011-01-27 @ 10:47:02
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Fredrika

Hej Titti.



Vi har gått Komet nu under hösten.

Helt kanon.

Såååå himla skönt att få lite "verktyg".

Och skönt att få bekräftat att man faktiskt gör mycket rätt också: tycker ofta man bara ser sig som en dålig förälder. Men komet gav mig självförtroende i att vara förälder. (nåja - till viss del iaf.. =) )



Och det är ju absolut inte nödvändigt att gå båda två.... Men har man möjligheten så: absolut!!

Både jag och Tobias gick den och det känns så bra att vi båda vet "vad vi håller på med" =)



Så jag tycker du och Magnus gjort helt rätt!



Kramar

/// F

2011-01-28 @ 00:50:12
URL: http://mobykulla.blogspot.com/
Postat av: Titti

Ja, det känns som att det skulle kunna passa oss bra! Hoppas att vi kommer med bara ;-)

Känner oxå att det vore bra om både kunde gå men inget måste, men så att båda är med på det, och förstår varför man gör det och "grundtänket" i det.



Tack för era kommentarer och ha en riktigt bra dag!

:-)

2011-01-28 @ 08:09:16
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0