GI-Knäcke

Jag har bakat, det var inte i går kan jag lova...
Jag blev bara tvungen att prova...
Receptet kommer från "Äppelblomman" !

GI-KNÄCKE (150° 1 timme)

2 dl majsmjöl
1/2 dl linfrö
1/2 dl sesamfrön
3/4 dl solrosfrön
1/4 dl pumpa kärnor
1/2 dl olivolja (eller annan matolja)
2 1/2 dl kokande vatten
Flingsalt

~ Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke.
~ Häll i olja och kokande vatten och blanda.
~ Bred ut smeten till ett tunt täcke på bakplåtspapper på en plåt.
~ Strö över flingsalt och in i ugnen i 150 grader i 1 timme.
~ Bryt sedan i så stora bitar som du vill ha.

Jag gjorde dubbel sats och det räckte till nästan 3 plåtar!
Körde på varmluften i ugnen och kunde då grädda alla tre samtidigt :-).

Kan jag göra det så kan vem som helst ;-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Mmmm, visst är det UNDERBART GOTT!!! =) Tyvärr har jag lagt mig till med en liten ovana, -smör på...inte bra...ska ta mig i kragen å vänja mig av med det...

Kram på dig

2011-01-12 @ 08:32:45
URL: http://retromary.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0