Beröm

Det pratade vi om idag!
Hur viktigt det är att berömma så fort barnen gör nåt bra eller ÄR PÅ VÄG att göra nåt bra, när man ser att tanken finns där och det precis är på väg!!!

Det här är så himla bra!!! Hoppas verkligen att alla som har möjlighet går "KOMET" för det är toppen!!!

Angående beröm så hade vi en helt klockren morgon!!!
Personalen trodde dom såg i syne när vi kom infarandes på parkeringen!!! HELT I TID!!! Typ 20 minuter innan vi brukar...
Barnen var så HIMLA duktiga, både Ciara och Casper klädde på sig själva, både vanliga kläder och ytterkläderna, inget tjat, allt flöt på hur bra som helst! Jag var helt i chock! Tittade till och med på klockan och tänkte "hm... ska vi åka redan eller ska vi vänta en stund?" VA!?!? Ska vi vänta en stund!?!?
Ja, i så god tid var vi faktiskt!

Eftersom barnen var så HIMLA duktiga så gick jag på bokhandeln på lunchen och köpte var sin bok på bokrean till dom! BELÖNING!!!
När dom är så himla duktiga ska dom få reda på det oxå!!!

När dom skulle få böckerna satte jag mig ner vid köksbordet och berättade för dom VARFÖR jag hade köpt dom, att dom hade varit SÅÅÅÅ himla duktiga på morgonen, klätt på sig själva, lyssnat på mig, ja allt... och att jag hoppades att vi skulle få många sånna mysiga morgonar, sen hjälpte dom mig att plocka ihop på golven nere så att jag kunde dammsuga oxå på kvällen :-D "men mamma! Du var OXÅ jätteduktig" sa Casper... Tack goding, det värmde ett mammahjärta :-D

Nu har jag en över, över, övertrött Ciara som gör ALLT utom det hon ska...
Får nog ta och gå upp och lägga mig samtidigt som henne om det inte ska bli totalt kaos har jag en känsla av...
Ja... ni vet... Man väljer sina strider!

Ha en fortsatt bra kväll!

Gnatt!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0