Att utmana ödet

Idag tog jag med mig Ciara och Cilia ner på "Grönland".
Vi skulle på biblioteket och lämna tillbaka och låna lite nya böcker... och sen skulle vi handla.
Jag funderade en stund, men sen tänkte jag "Äh, va f*n, jag testar"... Dom får följa bägge två!

Alltså dessa två tjejer har ALDRIG NÅGONSIN varit så snälla och lugna, inte nån gång!!! Undra om det är nåt fel på dom, på riktigt alltså!
På biblioteket var dom hur lugna som helst, gick direkt till barnavdelningen, som dom börjar lära sig vart finns... "Bockaj!!!!" utbrast Cilia ;-) ja, faschinerande att det finns så mycket böcker!
Inget spring, inget bråk, inget skrik! Hallå! Har jag fått med mig fel barn eller?!?!?
Vi hittade några böcker som fick följa med hem, sen vidare till affären...
"Ska dom få ha var sin "barnvagn", eller hur ska jag göra... Äh! Jag testar!"
Då började jag på riktigt undra vart MINA barn var! Inget spring, inget bråk, inget tjat!
Vi gick och tog vår korv och pommes (och chipsen som jag bestämde att vi skulle torsdagsmysa med bara för att dom varit SÅ OTROLIGT DUKTIGA), och gick till kassan.
Inte ens gnäll och tjat i kassa kön!!!

Medans jag betalade gick dom snällt och parkerade sina vagnar, Ciara gick ut till "helikoptern" och väntade när jag packade, och när jag kom dit satt hon med en femma och en tia i handen!
"Vart har du fått dom ifrån?" frågade jag... "Jag fick dom av den snälla farbrorn" svarade hon... Fanns ingen i närheten så jag vet inte vart han tog vägen...
Han tyckte väl synd om henne att hon skulle sitta där i helikoptern utan att få åka ;-)

Idag har Magnus gjort en "Att-göra-lista", sånt som ska fixas i barnens rum, trappen upp, hallen uppe och toan uppe... det blev typ en A4, men det ska bli roligt att planera och fixa och dona lite :-) Har ju inget att göra sen innan så ;-)

Nej, nu goa vänner ska jag strax bädda ner mig...
Piggelin i morgon kan man ju alltid hoppas på att vara... ska ha "lönesamtal/medarbetarsamtal" med min chef oxå...

Ha en riktigt bra kväll!

//Tite

Kommentarer
Postat av: solan

Hej där det låter som om du skulle ha haft värdens vildingar förut,vilket jag inte tror...

Undrar vad denna KOMET går ut på hypnos kanske;)))

Adam plockade upp alla legon i dag ...har aldrig hänt utan massa tjat men i dag tjatade jag inte,sa inget utan gick och började plocka upp ...å plötsligt fick jag hjälp :) När det var fix å färdigt så säger Adam nu var vi duktiga nu kan vi få en glass!!! Kram

2011-02-17 @ 23:00:08
URL: http://m-fors.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0