Vi fuskar

Jag är absolut inte den som står och gör all mat från grunden!
Det hinner jag verkligen inte! Då skulle jag inte få göra annat än stå vid spisen (vart tog min klon vägen...?)
Som tur är gillar min man att laga mat! Grymt bra är han på det oxå!

Igår fuskade vi rejält med maten...
Köpte denna

"Färdig" paj. Tryck ut i form, ha i fyllningen, in i ugnen, klart!
Helt i min smak...


Hjälp hade jag oxå! Hon skar både gurka och tomat till salladen :-)

Så duktig så, och supernöjd så klart! När man får hjälpa till!
(Ja då, strumpor på bordet mitt i matlagningen ;-) Bilden är medvetet tagen så att INTE köksbänken syns ;-) Den kan ni få se en annan dag...)

Här är resultatet

Lite torr (hm... beror kanske på att jag brände den lite, men jag gillar dom lite brända ;-) ) Men annars helt ok för att vara "färdig" paj. Den man gör själv är så klart godast, men ett helt okej fusk ;-)

//Tite

Kommentarer
Postat av: Maria

De där ugnsrätterna brukar vi också köra ibland, praktiskt också och snabbt går det ju att få in den i ugnen. När mannen är hemma innan jag hämtar på dagis, så in med maten i ugnen och sen hämta och hem igen, och då är det knappt 20 minuter kvar när man väl kommer hem igen. =)

2011-12-05 @ 20:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0