Mystiskt

Jag tycker ju att det är väldigt spännande och fascinerande med TAROT.

För ett tag sen gjorde jag en läggning angående vår ekonomi som har varit allt annat än positiv.

Idag var vi på banken och "redde ut" (eller snarare fick otroligt bra hjälp med) det "sista".

Ikväll gjorde jag en likadan läggning för att se skillnaden... och jag kom på mig själv flera gånger säga högt "Men det är ju helt otroligt!" eller "Det här är ju helt sjukt!" För det var det verkligen!

Helt otroligt! HUR kan det egentligen stämma på bra?

Jag kan ta två exempel;

- Min relation till problemet/frågan
1:a läggningen- "Döden"= Slutet på någonting (början på någonting nytt), det är inte lätt att släppa taget om beteenden eller tankar, Man ska inte vara rädd för förändring. För att kunna gå vidare måste man göra ett avslut.

2:a läggningen- "Stjärnan"= Står för fred, lugn och hopp. Tro. Allt sker när det är meningen att ske. Att ha tro till att saker kommer ordna sig (ja pappa... "Hä årn säg"). Efter tunga tider kommer bättre tider.

- Det troliga resultatet
1:a läggningen- "Kung i stavar" och "Åtta i stavar"= Vilja, handling, förändring, överkomma rädsla. Du är fokuserad, beslutsam och driven. Något har din fulla uppmärksamhet och du riktar all energi mot det. En stark känsla av att du har rätt i allt som rör detta.

2:a läggningen- "Riddare i bägare" och "Page i stavar" = Rörelse, förändring, intuition, Meddelande/budskap, början. Energi, vilja, handling. Det är dags att göra handling av dina tankar. Njut av livet!


Ni får ha överseende med eventuella feltolkningar då jag är nybörjare ;-) Och boken är på engelska...
Men spännande är det! MYCKET spännande :-D

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0