Till skogs

Idag efter jobb och dagis drog jag, Helene och barnen till skogs ;-)
Vi köpte med oss korv och bröd och fika :-D Ur mysigt!
Framme i Myckelberget gjorde vi eld och grillade korv, barnen lekte i skogen :-)

Men Casper och Oskar var riktigt "på G"... många fula ord flög mellan träden...  tur man gått KOMET så man har lärt sig att ignorera det, eller lärt sig att man i alla fall ska försöka ignorera det ;-)
Det är allt bra svårt, man vill så gärna dit och tjata lite att "så där säger man minsann inte", men vi lyckades ganska bra måste jag säga ;-)

Nästa gång jag ska dit ska jag ta med mig en färghink och ge dasset en omgång!
Det ska bli så fint så fint :-D Man ska riktigt NJUTA av att sitta där!
Till och med Ciara som mest gick och höll sig för näsan och tyckte att det luktade illa ;-)

Igår var Magnus och Emma till veterinären med kissemissarna för sterilisering, Ciara fick för sig att dom dött, fråga mig inte varför... Men ikväll när vi kom hem kom hon springande och sa "MAMMA!!! Katterna har inte dött!!!"
Stackars gumman, det är inte lätt att förstå allt när man är liten.

Hon blev för övrigt JÄTTE ledsen i måndags när Moa, Amanda och hela Stockholmssällskapet åkte hem. Hon som verkar hård som sten, stod och höll mig i handen och vägrade vinka, sen hörde jag att hon stod och snyftade, frågade hur det var... Jo då, jätte ledsen för att dom åkte hem... skruttan...
En omtumlande vecka för henne tror jag minsann.

Idag fick Casper "belöning" och jag gjorde allt i KOMET-anda, förklarade varför han fick den och hur det skulle vara från och med nu... Det gäller som ni kanske förstår nappen... för nu har han varit jätte duktig, inget tjat och ingen smuggling, så ikväll när vi kommit hem från Myckelberget, fick han ett paket... med en sprillans ny "Skate hjälm", fastän han ska ju ha den som cykelhjälm så klart, Mycket coolare än en vanlig ;-) "Mamma, vi lägger den i kartongen igen, så att den inte blir förstörd", fastän det är ju så klart meningen att han ska våga använda den, inte ha den i en kartong och titta på den lite då och då...
Jaja, det löser sig nog ;-)

Nu ska jag förbereda inför morgondagen, det vanliga "morgonkaoset" och visningen jag har på kvällen :-D

Ha en fortsatt bra kväll!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Emma

Lilla skruttan, klart hon blev ledsen när dom åkte.. Men jag förstår att det inte dröjer så länge innan dom kommer tillbaka :)

2011-05-01 @ 13:09:40
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0