"Pippi Pångpupp"

Har ni träffat henne nån gång?
"Pippi Pångpupp"! (Som Cilia säger ;-) ) Hon har varit och hälsat på på alla tre barnens dagis idag!
"Va! Haaar hon!?" Frågade jag... "Men hur kom hon till er då? Gick hon eller?"
"NEEEJ hon JEED! På LILLAGUBBEN" :-D *LYCKA*

Jag är så otroligt glad att mina barn har så underbara påhittiga fröknar (Ja, jag vet att det heter förskolelärare, men jag säger fröknar i alla fall). Helt underbart! Det kommer dom att leva på länge :-D!

Casper var lite nervös idag, för dom hade fått reda på att dom som slutar ska få sova på dagis en natt! "Men det vill då INTE jag!" sa han... Får försöka förbereda honom på nåt bra sätt så ska det nog gå bra :-). Han är nog lite hemkär, ska helst vara hemma, där vet han hur allt funkar och hur det är ;-)

Måste bara skriva en sak om vår "kära" vårdcentral...
En kollega skulle boka en läkartid för att kolla värden medmera, hon äter medicin som kräver att hon gör det för att få rätt dos.
Hon ringer ner till vårdcentralen och blir i stort sett idiotförklarad!
"Hej! Jag skulle vilja boka en tid"
"En tid!? Ja, vi har en om ett år"
"Va!? Om ett år??? Menar du det?"
"Ja! Det måste du väl förstå att det inte finns några läkare att få tag på, så det finns inga tider!"

MEN HALLÅ!!!!!!

Då undrar jag en sak! Vad betalar vi landstingsskatt för då??? Om det inte finns några tider, fören om ETT ÅR!!! Nej jag säger då det!
Om ni ska bli sjuka, se då till att bli det när ni är någonstans där det finns läkare på vårdcentralen, och absolut inte på en helg, för då är det helt kört!
Sen ska man ju få börja betala för att åka ambulans oxå! Så en en gång! VAD BETALAR VI FÖR???

Nej nu ska jag gå och lägga mig! Har varit på visning :-D Lika trevligt som vanligt :-D!
Ska bara förbereda morgondagen... i morse lyckades jag försova mig... TOTALT!
Urdrygt!

Gnatt!

//Tite


Kommentarer
Postat av: Emma

Helt sjukt. Man blir ju rädd..

2011-04-19 @ 11:26:28
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0