Jag bävar...

... för den dag jag blir gammal och måste in på ett hem i den här byn... Jag tror att jag kommer att flytta till Storfjäten eller nåt istället, som min farmor vill göra. Men där finns ingen affär, så det skulle inte gå så bra...

Men jag undrar... ska det vara så här;

* En anhörig blev tillsagd av personalen att hon inte var välkommen att komma och hjälpa sin mamma när hon skulle äta, trots att ingen i personalen hade tid att hjälpa henne, vilket ledde till att hon inte fick nån mat och ingen vätska, resultat; hon blir uttorkad och får ligga med dropp!

* En anhörig besöker en bekant och hittar EN MASSA ÄPPLEN under sängen!?!? Ifrågasätter naturligtvis detta "Varför ligger det äpplen under sängen?" och får svaret; "För att det inte ska lukta kiss"!!! MEN HALLÅ!!! Är det inte bättre att personalen städar och torkar undan eventuellt kiss som hamnat på golvet istället för att lägga äpplen där!?!?!?

* En anhörig gör ett besök för att ta ut sin mamma en stund i friska luften, frågar om nån i personalen kan hjälpa henne så att mamman får gå på toaletten innan "nej, det behövs inte" blir svaret. "Jo, men det är klart att hon ska gå på toaletten", när mamman reser på sig ur sängen visar det sig att hon är TOTALT nerkissad, ingen som sett till henne på timmar! Den anhöriga frågar hur personalen kan låta henne ligga så!? Till svar blir hon utskrattad av personalen "HAHAHA, det här är väl inget, så här är det här varje dag!" SKA DET VARA SÅ undrar jag då!?!?!?!? Ska man som anhörig bli utskrattat och hånad av personalen??? Vore det inte bättre om personalen hjälpte de gamla att gå på toaletten så slapp dom ta reda på konsekvenserna av att dom inte hjälper till med det, och så slipper dom slänga äpplen under sängen för den delen!

* En anhörig vet att hennes mamma lätt får urinvägsinfektion. Hon ser på sin mamma att nåt är fel och tjatar på personalen i TRE VECKOR att dom måste ta ett urinprov och skicka in det så att mamman kan få medicin! Inget görs, tillslut tar den anhöriga själv urinprovet och skickar in det, mycket riktigt urinvägsinfektion, som nu gått så långt att kroppen är förgiftad, resultat; mamman dör...

SKA DET VARA SÅ HÄR????? I Sverige år 2010!?!?!?!?

JAG VILL INTE BLI GAMMAL I MALUNG-SÄLENS KOMMUN!!!

//Tite

Kommentarer
Postat av: solan

Jamen fy så hemskt :(

Är allt detta SANT???

2010-09-19 @ 00:54:15
URL: http://m-fors.bloggplatsen.se
Postat av: Åsa

Men herregud!!! Blir alldeles mörkrädd...

Det är sånt här som ska fram till rätta personerna!

2010-09-19 @ 08:53:26
Postat av: Titti

Ja, det värsta med det är just det... att det är SANT! En av dom anhöriga har varit i kontakt med både enhetschef, socialchef, kommunalråd och socialnämndens ordförande. Alla säger så klart "Men vad säger du, så här får det ju inte vara", men sen händer INGENTING!!!

2010-09-19 @ 11:10:44
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/
Postat av: Karro

Men guuud så tragiskt:-( Sånt får ju bara inte hända... Vart är sverige på väg??

2010-09-19 @ 12:50:34
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Elle

Var i kommunen vore roligt att veta!!

Jag vet då att det är inte på min arbetsplats iallafall!

2010-09-19 @ 13:29:16
Postat av: Marie

Herregud!!!

Man blir ju mörkrädd!!

2010-09-19 @ 21:53:28
URL: http://retromary.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0