Skön kväll

Ny musik (för mig) Stay- "Hurts", himla bra faktiskt... Nice att dom (tv3 bla) har lärt sig att skriva ut vilken musik dom spelar när dom gör reklam för tv-program. I det här fallet var det Cityakuten (tror jag ;-) )... (Det var visst Grey´s hehehe)

Barnen sover sen typ halv sju! Sitter nyduschad i soffan i morgonrocken. Har just druckit en kopp kaffe och ätit upp en halv dubbelnougat som jag hittade i kylskåpet. En riktigt skön kväll med andra ord!

Idag har vi varit in och lagt om Caspers finger... Jag åkte upp och hämtade honom vid nio, åkte hem och gav honom morfin, sen fick han åka till mormor på hennes jobb och vara hos henne tills vi skulle till sjukstugan. Han tyckte så klart att det var JÄTTE roligt, och blev väl omhändertagen av bland annat Anthony som berättade att han hade också klämt sig i en dörr en gång :-)
När jag sen åkte och hämtade honom var jag så nervös att jag höll på att dö... (MYCKET nervösare än Casper, och så får man inte visa nåt....) Men det gick SÅÅ himla bra! Alltså... sköterskan vi hade idag var helt UNDERBAR!!! Vilken ängel! Hon var så duktig! Förklarade för Casper, berättade och visade fingret ORDENTLIGT! Så han fick se hur det faktiskt ser ut = inte alls lika farligt som han trott! Det har börjat läka riktigt fint! Han kommer tappa nageln och var lite orolig för hur det skulle vara. Jag sa att det är som när man tappar en tand, den blir lösare och lösare och sen "plopp". Det köpte han.
Nästa tid fick vi på måndag, sköterskan tyckte inte att vi behövde vara och ränna där hela tiden i onödan ;-) Vi har en omgång hemma oxå ifall det blir nåt i helgen.

Nu ska jag gå och lägga mig i en renbäddad säng...
Det är jobbigt att vara mamma ibland ;-)

Gnatt!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Karro

Skönt att höra att fingret är på "rätt" väg att läka!!

Kan verkligen förstå din nervositet...



Kram K

2010-10-07 @ 21:52:18
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0