Projekt

Ja, den här veckan har jag två projekt (kanske tre) som ska fixas...

1. Jag ska försöka ta mig in i lilla ladan så jag kan leta reda på alla vinterkläder och vinterskor! Låter inte så stort kanske, men ni skulle se hur det ser ut! Går knappt att ta sig in!!!

2. Jag ska våga mig på att öppna dörren till lilla toan på övervåningen... den har varit låst i över ett år sen barnen gömde nyckeln. Den har inte kommit fram än! Får hitta på nåt sätt att ta mig in, men det är nog inga problem... Är mest rädd för att jag ska bli attackerad av nåt toamonster som krupit upp ur toastolen!!! Vill inte ens tänka på hur det ser ut där inne!!!
Har nog lite gamla färgburkar oxå här hemma tror jag minsann, så att den kan få sig en minimakeover ;-)

3. Röja uppe i hallen och göra en tv-hörna till barnen! Tror det skulle kunna bli riktigt bra! Men det projektet har jag inga stora förhoppningar att hinna med... tar de andra två först... Det finns ju kvar menar jag...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dagen har varit lugn. Magnus har jobbat hela helgen, ja, hela veckan för den delen. Måndag till söndag. Men nu är han ledig en vecka. Brukar väl ta några dagar innan han är människa igen ;-)
Jag och barnen åkte ner och handlade vid elva, sen skulle vi till farmor "en sväng". Vi kom hem klockan sex :-D. Blev en heldag där, hon bjöd på mat och vi fikade. Barnen röjde järnet och jag fick läsa lite inredningstidningar! Det händer inte så ofta att jag har tid med det här hemma, men när vi är där brukar jag passa på ;-)

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det sängen. Måste bara komma ihåg att jag har älgkött på spisen. Förbereder för i morgon. Tänkte göra älggryta. Sist när jag gjorde älgstek så glömde jag den på spisen så den fick koka i tre timmar... behöver jag säga att den var supergod och väldigt mör ;-)

Tycker lite synd om Systeryster och hennes familj som har mist sin kissemiss :-( En bekant hade hittat henne i ett dike, nån hade kört på henne och slängt henne i diket, fastän hon var märkt! Jag körde på en katt en gång, då sprang jag runt och knackade dörr för att hitta vem som ägde den...
Stackars lilla Nova...

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0