Röntgen

Idag har vi varit och gjort en höftledsröntgen på Mario. Det gick jätte bra, dom gissade på "B"-höfter, men riktiga provsvaren från Svenska kennelklubben får vi om några veckor.
Stackars Mario blev sövd, han undrade nog var vi höll på med egentligen när han vacklade runt ute på gården... skrutten...
Men som sagt allt gick bra, så nu är det bara ögonlysningen kvar, och eventuellt en urställning.
Fick tips om att det är en i Mora den 13/6, sista anmälningsdag nu på fredag... Hm... lutar nog åt att det blir en tur till Mora :-D.
Ifall att det blir så, så har Systeryster tipsat mig om att han måste lära sig stå på komando... så  idag har vi varit ute och tränat på det... en korv och några bollkastningar senare tror jag att han börjar fatta LITE vad jag menar ;-) . Nu är det bara att nöta och nöta....

Mario har kliat sig i högra örat ett tag, jag har provat tvätta och greja men det visade sig vara öroninflammation :-(,  han fick örondroppar som han ska få så ska det bli bra.

Nu blir det en dusch och sen sängen!

Ha dé!

//Tite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0