"Husfest"

Ja, igår hade vi husfest med jobbet!
Det var sååå himla skoj! Platsen för festen är alltid hemlig, men eftersom jag var med och arrangerade det (lite i alla fall) så visste jag vart vi skulle...
Vi åkte buss till Arvselen, till Lars Arnesson och hans fäbodvall. SÅÅÅÅ underbart!!! Vi fick mjölka kor och getter, göra smör och ost som vi sen åt på stomp som vi fick baka på en häll över öppen eld... Lars hade ordnat soppa som vi åt till. Efterrätt hade han också fixar, rabarberpaj med vaniljsås.... Ja, det var så himla skoj och så underbart gott! När vi ätit fick vi gå ner till ett ett timrat hus med bänkar runt alla väggar och en stor eld i mitten... det var så mysigt!!!
Lite instrument fanns med också... två på dragspel, en på gitarr och en på fiol så det blev lite sång och musik också ;-)
Ja, det var verkligen en kanon kväll!!! Jag törs inte lägga ut bilder för jag vet inte om alla tycker att det är ok, så det får va...
Kom hem kvart över tolv tror jag, så det blev ingen sen kväll. Min underbara mamma kom och hämtade mig vid bussen :-D Snääällt!!!

Idag har vi varit ute hela dagen! Magnus började måla barnens lekstugemöbler, stolarna, och sen fortsatte jag med bordet. Jätte fint blev det! Men det är helt sjukt vad sugen man blir på att måla mer!!!! Kanske ska försöka bli klar med barnens pallar i morgon....

Har sett på ESC och säger GRATTIS till TYSKLAND! Magnus röstade på Belgien, och det var nog faktiskt min favorit med.

Kom just ur duschen, shit vad konstigt det kändes att tvätta håret!!!! Kändes inte alls som mitt hår ju ;-) Tar nog ett tag innan man lär sig dosera shampot ;-)

Gnatt!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0