Mössens hämnd!?

Ja, vilket underbart väder det har varit hela helgen!!!
Idag har vi varit ute hela dagen igen, eller ja, vi gick ut efter lunch och gick in halv fem.... Tror vi har åkt på allt vi har som går att åka! Skoter, fyrhjuling, "rövlapp", pulka, längdskidor och miniskidor.... tror jag fick med allt ;-)

Ciara tyckte mest att det va "hallkit" ;-) "ja bala jamla" sa hon till Emma när hon skulle berätta att hon oxå åkt hahaha....

Magnus och Casper åker miniskidor från källarbacken.

Jag och Magnus har turats om att åka skoter med barnen... han och Casper, och jag och Ciara.... igår när jag tog en tur med Ciara somnade hon... inte det enklaste att köra skoter samtidigt som man ska försöka hålla i en sovande Ciara.... men det gick....
Idag somande hon inte, hon ville bara åka mer och mer och mer.... hon fick åka fyrhjuling, och köra själv istället. Ja, jag och Magnus turades om att sitta bakom... till slut sa hon "de e föj fvåt föj mej" :-D godingen.....

Idag tror jag dom där stackars mössens (som jag frös ihjäl) mor tog ut sin hämnd på mig... Jag skulle ta en fäll som låg på trappan. Skulle skaka ren den för det var mus-skit på den... så jag tog tag och skakade till..... *BONK* sa det på min skoterstövel så flög en mus ner, ur fällen!!!!! Jag blev skiträdd!!!!! Är faktiskt INTE rädd för möss annars (tycker mest synd om dom, dom jag fryser ihjäl iaf ;-) ), men va f*n... var inte alls beredd på att få en på foten!!! Stackarn, låg säkert och sov, och blev väckt så våldsamt!!! Jag skrek rakt ut, så jag skrämde nog slag på barnen oxå.... men dom skrattade bara åt mig :-)
Så nu står det 1-1 mellan Mig och Mössen....

Vi har flyttat Filippa oxå förresten. Magnus tog in hennes bur igår, så nu står hon framför altandörren. Bra va Lisa.... då kanske vi kan stänga in henne när du kommer så behöver du inte sitta på helspänn ;-)


Nu ska jag se om tvätten e klar att tumlas... sen blir det duschen och sen sängen.... Jobba i morgon igen :-D I LIKE!!!

Ha dé!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0