Mysig regnig dag

Idag har det varit en riktigt inne-mys-dag.
I morse åkte vi ner till farmor och åt frukost. Vid 11 tiden kom mormor och hämtade upp Casper och dom åkte vidare till Borlänge och vi åkte till Myckelberget, grillade korv och bara myste. Magnus och Micke hade lite att fixa på "kryploftet" då det hade regnat in...
Ciara, Freja, Magnus och Micke var ut på lite upptäcksfärd i skogen i regnet och tittade på får också, mycket populärt :-)

Ciara och Freja värmer sig lite framför brasan efter upptäcksfärden.

På eftermiddagen blev det grillning och mera lek för Ciara och Freja. Dom hade verkligen superskoj! Cilia och Matilda studerade mest varandra, små-krassliga och febriga som dom var.

Mys i soffan

Med ostbågar och Pippi långstrump, eller "Pippifågeln" som Freja sa :-D

Cilia fick också ostbågar och blev lika förtvivlad varje gång hon tittade ner i skålen och den var tom... (allt låg nämligen i en hög under skålen mest hela tiden...)

Efter allt bus idag somnade barnen som stockar. Det gällde även Casper i Borlänge, han hade knappt hunnit få ner huvet på kudden innan han sov ;-)

Nu ska jag klippa klorna på Mario... i morgon är det dags för utställningen. Börjar faktiskt bli lite nervös... men men, som jag skrev tidigare tar jag det inte så allvarligt. Tycker bara det ska bli skoj att få ett utlåtande :-)
Ska se till att vi är där i ganska god tid i alla fall så jag hinner studera dom som går innan oss, så jag vet hur man gör. Har ju faktiskt ALDRIG varit på utställning förut.

Ha dé!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0